t -touch

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

t -touch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:16

Ik zoek hier (nederlandse) informatie over. Wat het inhoudt en hoe het werkt.

Unfaithful

Re: t -touch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:22

Ik zal proberen om er wat over te vertellen, doe er zelf niet aan.. weet er wel het een en ander over (Incl. bronnen ) Komt het :

Heel kort gezegd is T-touch een positieve, prikkelende manier van aanraken bij dieren. T-touch is geen massage omdat het niet alleen op de spieren, maar ook op de zenuwen inwerkt. Door de cirkelvormige bewegingen op de huid worden ongebruikte zenuwen geactiveerd. Je kan de oefeningen gebruiken om je paard los te maken en/of ontspannen. Je kan in principe overal over het lichaam van een paard bewegingen maken. Uiteindelijk zul je bereiken dat je paard vriendelijker wordt en dat hij/zij meer op je gaat letten. T-Touch is eigenlijk iets wat je vaker moet doen om het onder de knie te krijgen, en om te weten te komen wat je paard prettig vindt.

Zelf ken ik enkele mensen die aan T-Touch doen en die hebben er alleen nog maar positieve ervaringen mee. Je hebt met T-Touch een veel directer contact dan als je je paard borstelt. Zelf vind ik het wel een goede aanvulling op de verzorging van je paard, en dat je een goede band opbouwt.. is zeker.. (Zolang je het goed doet dan.. )

Succes ermee!

Liefs,
Miiss_Siisii.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 19:52

Ik heb een paard met een verleden die ik niet weet. Maar ik merk dat duidelijk in zijn gedrag. Hij heeft het absoluut niet op vreemde. En reageert gestrest op onverwachte bewegingen. ik heb daardoor iemand erbij gehaald die met natuurgeneeskunde werkt. En nu wil zij met mij dingen van t touch doen. Ik kende het woord wel maar wist niet wat het inhield vandaar.
Ik ben nu al een stuk wijzer bedankt.
Meer informatie en nederlandstaige sites zijn ook welkom.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:35

felicity schreef:
Ik heb een paard met een verleden die ik niet weet. Maar ik merk dat duidelijk in zijn gedrag. Hij heeft het absoluut niet op vreemde. En reageert gestrest op onverwachte bewegingen. ik heb daardoor iemand erbij gehaald die met natuurgeneeskunde werkt. En nu wil zij met mij dingen van t touch doen. Ik kende het woord wel maar wist niet wat het inhield vandaar.
Ik ben nu al een stuk wijzer bedankt.
Meer informatie en nederlandstaige sites zijn ook welkom.

Graag gedaan Zodra ik sites tegenkom ofzo zal ik ze ook hier plaatsen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:43

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:46

Volgens mij is er wel een boek over T-Touch vertaald uit het engels van Linda Tellington Jones. (paardrijden met linda tellington-jones/ tteam en tttouch vraag en antwoord).
Succes!

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:50

dat boek heb ik, ik weet niet waar die vandaan komt want ik heb hem gekregen. Je zou denk ik bij een ruitersportzaak kunnen kijken (voor dat boek)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 08:58

Oo bedankt. Ga ik dat eens doen.
Mijn paard reageert er heel goed op. Hij word helemaal ontspannen en laat dan ook echt alles hangen. Terwijl hij dat in de gewone omgang (poetsen enzo) niet heeft.
Die van mij moet echt alles zien en in de gaten houden.