Tot hoe lang doorrijden op een D-pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie

Tot hoe lang doorrijden op een D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:09

Hoe lang kan je rijden op een D-pony van 1.47?
Wat is het maximum gewicht of lengte?

Rosalie

Re: Tot hoe lang doorrijden op een D-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:11

Het is voor recreatie btw.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:12

Daar is niet echt een regel voor. Ik ben zelf 1.70/1.71 en rij op een grote D van 1.47. Wel een beeeetje aan de grote kant, maar ben er zeker niet te zwaar voor. Zodra je 18 bent en je rijdt wedstrijden, moet je meestal wel op een paard overstappen (Als je wedstrijden wil blijven rijden, dan). Hoe oud ben jij dan? En hoeveel weeg je en wat is je lengte?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:12

Oo, ik zie net dat je zei dat het voor de recreatie was. Dan kun je er in principe altijd op blijven rijden, alleen ziet het plaatje er dan minder mooi uit, en je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat je niet te zwaar moet zijn natuurlijk

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:15

Altijd! Ik heb een Haflinger van ongeveer 1.42m en die gaat echt niet weg. Ik ben trouwens 1.78m.

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:17

Oke, ik ben even aan het inventariseren.
Ben niet van plan om heel dik te worden, ben nu rond de 1.60 en 15 jaar. Maar in principe zou het dus kunnen.
Dank voor de reacties!

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:41

Rosalie schreef:
Oke, ik ben even aan het inventariseren.
Ben niet van plan om heel dik te worden, ben nu rond de 1.60 en 15 jaar. Maar in principe zou het dus kunnen.
Dank voor de reacties!

Ja dan zou het zeker weten kunnen hoor

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:44

hallo

ik ben zelf 1.81 ik heb lang op mijn pony doorgereden .. ik haalde nog genoeg winstpunten.. luister alleen niet naar vriendinnen die van mij werden jaloers dat ik prijzen won dus gingen ze zeggen je bent te groot enzo. ( terwijl ik nog maar 16 ben ) ga bij de paarden rijden of word het nog geen tijd voor een paarden....

reageer er gewoon niet op als ik het zo hoor kan het prima. een pony kan veel hebben meid.

( ik hoop niet dat dit een vaag berichtje is ik moet namelijk weg doeidoei)

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:48

XlucienneX schreef:
hallo

ik ben zelf 1.81 ik heb lang op mijn pony doorgereden .. ik haalde nog genoeg winstpunten.. luister alleen niet naar vriendinnen die van mij werden jaloers dat ik prijzen won dus gingen ze zeggen je bent te groot enzo. ( terwijl ik nog maar 16 ben ) ga bij de paarden rijden of word het nog geen tijd voor een paarden....

reageer er gewoon niet op als ik het zo hoor kan het prima. een pony kan veel hebben meid.

Ooe, da's ook flauw zeg! Jemig!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:23

Rosalie schreef:
XlucienneX schreef:
hallo

Ooe, da's ook flauw zeg! Jemig!

ik ben er weer..

umh ja ik hoop dat je het wat begrijpt.

luister naar mensen die er verstand van hebben en geen jaloerse mensen
je pony kan het makkelijk hebben. en jullie kunnen nog veel plezier beleven met zen tweeen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 23:08

Hangt er heel erg van af, een smal klein Dtje kan moeite hebben met 60 kg, en een stevige grote D kan makkelijk een flinke volwassene hebben.
Ik heb zelf een Dtje van 1.43 normaal gebouwt. Mijn moeder 1.68 67 kg past er ook nog prima op, maar zwaarder/ groter moet het niet worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:40

Ik ben 32 jaar, 1.68m lang en ik rijd op een pony van 1.49m, kan dus nog makkelijk, ik ben er niet echt te groot voor. Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet zwaar ben met 52 kilo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:54

ik heb vorig jaar nog een pony gekocht die de 1,50 ook maar amper zal halen. Ik ben 42 en weeg 80kg, schoon aan de haak. Als je een beetje op jezelf let en het is een beetje stevige pony, dan kun je de rest van je leven erop blijven rijden

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 13:25

Ik heb mijn pony'tje van 1.46m al 15 jaar.... Je kunt ermee doorrijden tot ze er te oud voor worden, zal 'k maar zeggen, hahahaha!

Jouw maten en gewichten bekijkend lijkt het me geen enkel probleem. Ik ben 1.75m en weeg 60 kg, het verdient dus misschien geen "schoonheidsprijs" qua uitstekende benen, maar ik zou niet anders willen! Ze hebben me toen ik 18 werd gevraagd "Nu koop je zeker een ECHT paard!" Ik was WOEST!!!!
Niks van commentaar aantrekken, als het is wat jij wilt, dan blijf je gewoon lekker op 'n pony rijden.

Groetjes
Yvonne

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:18

Rosalie schreef:
Ben niet van plan om heel dik te worden

Haha, wie wel?

Ik ben 1.82 en heb een dravertje van 1.51. Voor dressuur ziet het ene beetje raar uit misschien , maar voor recreatie kan het zeker hoor! Wij rijden endurance en daar is dat een heel normaal gezicht, en in de westernsport ook.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:48

Altijd
Als je heel lang bent is het voor het gezicht misschien minder mooi, maar op een D-pony kan iedereen lekker rijden.

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:26

Nina_rex schreef:
Rosalie schreef:
Ben niet van plan om heel dik te worden

Haha, wie wel?

Ik ben 1.82 en heb een dravertje van 1.51. Voor dressuur ziet het ene beetje raar uit misschien , maar voor recreatie kan het zeker hoor! Wij rijden endurance en daar is dat een heel normaal gezicht, en in de westernsport ook.

Mahahaha nou je weet het nooit e

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:27

Recreatief kun je er zolang mee door als je wilt.
Als die door de rug heen gaat houd hij het niet meer

Rosalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 23:43

love_sander schreef:
Recreatief kun je er zolang mee door als je wilt.
Als die door de rug heen gaat houd hij het niet meer

Toch? Ik dacht altijd dat hij dan lekker ontspannen was

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:26

Waarom zou het alleen voor recreatie kunnen?

In de endurance zie je heel wat dieren in de D-maat (met name volbloed Arabieren) met volwassenen erop. Ik denk niet dat je kunt zeggen 'tot die lengte en dat gewicht mag je op een D-pony'.

Sterker nog: op de internationale afstanden heb je te maken met een minimum gewicht. De ruiter moet dan (incl. zadel) minimaal 70 of 75 kg (afhankelijk van de afstand) wegen. En daar moet het paard dan 80 tot 160 km mee rijden. Nou zijn dat wel goed getrainde paarden, maar het blijven dieren in de D-maat.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:32

licorne schreef:
Ik heb mijn pony'tje van 1.46m al 15 jaar.... Je kunt ermee doorrijden tot ze er te oud voor worden, zal 'k maar zeggen, hahahaha!

Jouw maten en gewichten bekijkend lijkt het me geen enkel probleem. Ik ben 1.75m en weeg 60 kg, het verdient dus misschien geen "schoonheidsprijs" qua uitstekende benen, maar ik zou niet anders willen! Ze hebben me toen ik 18 werd gevraagd "Nu koop je zeker een ECHT paard!" Ik was WOEST!!!!
Niks van commentaar aantrekken, als het is wat jij wilt, dan blijf je gewoon lekker op 'n pony rijden.

Groetjes
Yvonne

Sommige mensen maken dat soort opmerkingen, maar als het dan mooi weer is en ze een buitenritje willen maken vragen ze of ze met je mee mogen want die pony is zo braaf buiten (en hun grote "echte" paard niet). Lekker jaloers vaak, ze hebben nl wel een "echt" paard, maar ze durven er niks mee, maar hebben het lef niet om een paard te kopen waar ze wel alles mee zouden kunnen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 00:41

Je past nog makkelijk op de D pony, ik ben zelf 1.63 meter en rijd op een pony die kleiner is, maar ze houd me nog makkelijk hoor

En als was het niet voor recreatief, voor de wedstrijden zou het ook nog prima kunnen

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:56

Ik heb een normaal gebouwde pony van 1.50 m, ik ben 31 jaar en rij al 11 jaar op hem. Ik ben 1.78 en ik weeg 67 kilo.
Ik rijd ook wedstrijden (L2).

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:03

ik ben inmiddels 20, rij geen wedstrijden meer maar mijn oudje van 25 (1.45)kan me nog heel goed dragen (weeg 58 kilo met 1.70) mijn vader rijdt jaarlijks 1 keer de clubkampioenschappen en je merkt niet aan hem dat hij niet kan.

Afbeelding

(wel zonder beugels trouwens)

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:12

Miiss_Siisii schreef:
Zodra je 18 bent en je rijdt wedstrijden, moet je meestal wel op een paard overstappen (Als je wedstrijden wil blijven rijden, dan).

Dat is helemaal niet waar, je mag gewoon met een D-pony bij de paarden rijden als je dat wilt hoor. Ik was 1.70 en reed toen nog op een pony van 1.47 dit kon makkelijk en leek helemaal niet raar!