help!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

alano

help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 16:45

hoi,

mijn paard heeft een waterdichte deken van 0 grams op. als ik 's middags kom dan staat hij heel erg te zweten eronder(dat hij dus echt drijfnat is) als ik hem af heb staat hij te bibberen ('s nachts) volgens mensen op mijn stal. ik heb niemand die mijn deken eraf kan halen 's ochtens.
wat moet ik doen? paard zonder deken op stal? of wel deken op?
hij staat in een uitloop stal dus binnen en buiten.

alvast bedankt!

groetjes

wietske17

Re: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:21

heey meis,

dat probleem heb ik ook met wiets...
als t overdag wat te warm is zou je m dan af kunnen doen en s avonds weer op maar dat is zo een gedoe
mischien kan je vragen dat als t mooi weer is dat iemand m dan voor je af haalt?
groetjes xxx gin

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:23

het ligt eraan of je je paard wil gaan scheren. Anders zou ik het deken eraf halen, dan kweekt hij zo een wintervacht. Dan kan je hem als het te erg wordt scheren en zijn deken (met een onderdeken) weer opdoen! Maar anders zou ik ook vragen of iemand anders het voor je doet of zelf doet!

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:46

ik heb namenlijk geen tijd om mijn deken eraf te halen 's ochtends. ik ga hem scheren dus ik laat hem maar af en rond eind okt. word hij voor de 1ste keer geschoren en in nov. dec. voor de 2de keer denk ik.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:49

Gewoon er af halen. Als hij een uitloopstal heeft is een waterdichte deken sowieso een beetje overbodige luxe lijkt me... Ik denk dat dat bibberen na 2 nachtjes wel over is en anders kun je misschien de buitendeur dicht doen 's nachts?

alano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 16:55

we hebben geen buitendeur....het is allemaal in de openlucht. ik denk dat ik hem maar af laat totdat het overdag een graad of 12 is en 's nachts rond het vriespunt....goed idd?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:53