Nou ja, eigenlijk is het een soort verlengstuk van de vorige keer maar goed, het klinkt wel leuk.

Ondertussen zijn alle boxen dus netjes en klaar, maar de zadelkamer die wat onhandig en snel inelkaar is gezet is niet erg handig.
Het is een beetje een donker holletje (er is wel een lamp) en vooral als het weer wat kouder en natter wordt het er erg vochtig/klam. Bovendien niet erg efficiënt ingericht waardoor je minder geneigd bent alles weer netjes op zn plek te leggen. Om het maar even een beetje te benadrukken het is er momenteel een t*ringbende!
Vandaar dat mijn spullen ook veilig opgeborgen zijn in tijdelijke (inmiddels heb ik ze al meer dan een jaar in gebruik
) kasten. Nu er dus veranderingen aan zitten te komen moet het ook meteen goed!
Aan de 'kenners' dus, wat zijn dé voorwaarden voor een gebruiksvriendelijke zadelkamer?
Denk daarbij aan inrichting en gebruikte materialen die ook nog een beetje betaalbaar is.
De afmetingen worden ongeveer 7 x 2 x 2,5 (lxbxh) Hoogte loopt tegen de buitenmuur een stuk af vanwege schuin dak tot iets minder dan 2 meter.
Tekeningtje (niet op schaal) van de situatie:
Waar de rode Z staat is dus de zadelkamer, zoals ie nu nog is loopt ie dus tot het stippelijntje en er komt dus nog een stuk achter, doorgang word niet helemaal open, moet wat muur blijven staan ivm met steun. (doorgang word ongeveer even groot als een normale deur)

De muur na het stippelijntje, die naar de buitenmuur loopt moet nog worden gemaakt dus, dat moet ook dicht worden omdat de ruimte daarnaast een box is. (Ik heb namelijk ook al het idee gehad om een soort kast tegen de hele lengte van de muur te bouwen, met schuifdeuren ervoor, maar dat kon dus niet vanwege die box daarnaast)
Op dit moment bestaat de volledige omtrek en opbouw uit houten platen (van die samengeperste houtsnippers) en balken. Ik heb het idee dat het daardoor dus ook erg veel vocht aantrekt en dat er beter een ander goedkoop maar sterk alternatief kan worden gebruikt.
Vooral belangerijk:
-veel mogelijkheden voor het ophangen van dekens/dekjes/tuig zonder vermogens uit te hoeven geven voor grote rekken ed.
- creatieve oplossing voor de kleine rondslingerende dingen (losse onderdelen van tuig, toiletteerspulletjes enz
- zadelkamer wordt gebruikt door meerdere mensen, dus mogelijkheid om spullen een beetje gescheiden te houden. (gescheiden, maar niet apart achter slot en grendel)
- Het moet wat frisser en lichter worden, vochtgehalte moet omlaag.
En volgensmij was dat het wel zo ongeveer... Dus ik zou zeggen brand maar los!