Ziektekostenverzeking voor een Shire?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shire_Lover

Ziektekostenverzeking voor een Shire?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 15:10

Hallo,

Zoals sommige van jullie misschien wel weten wil ik in de nabije toekomst misschien een eigen paard aanschaffen, en dan het liefst een Shire. Voorlopig moet ik eerst nog mijn studie afmaken en sparen, dus ben nu vooral bezig met het uitzoeken van zaken rondom het hebben van een paard etc.

Nu ben ik even aan het kijken wat een paardenverzekering kost, bij Interpolis. Daar kun je o.a. kiezen uit deze vier verzekeringen;

Citaat:

Basisverzekering

Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen.

Beperkte verzekering
Dekt schade als gevolg van een plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk afmaken door brand, storm of blikseminslag, maar ook door transport, castratie, ongeval of ziekte. De dekking geldt alleen als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt binnen 48 uur na de gebeurtenis of na het vertonen van de eerste ziekteverschijnselen. Verder is diefstal vanzelfsprekend ook meeverzekerd en krijgt u een vergoeding bij het uitblijven of het verlies van foetus of veulen. Tevens vergoeden we 80% van de ziektekostennota’s bij acute fracturen, acute open verwondingen en koliekoperaties.

Standaard verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Beperkte verzekering en dekt daarnaast de schade die u lijdt als uw paard blijvend volledig ongeschikt wordt voor het gebruik door ziekte, ongeval, transport, castratie,brand, storm en blikseminslag. Kreupelheid is echter alleen gedekt als gevolg van een ongeval. Een peesklap is geen ongeval!

Uitgebreide verzekering
Biedt dezelfde dekking als de Standaard verzekering, maar biedt wel dekking voor alle gevallen van kreupelheid, dus ook die van binnenuit zijn ontstaan.

(Sorry voor deze lap tekst) Maar nu is mijn vraag, zijn er bepaalde 'afwijkingen' (misschien verkeerde woordkeuze) bekend bij een Shire waar ik rekening mee moet houden bij het afsluiten van een ziektekostenverzekering?

En welke verzekering zou voldoende zijn? Zelf dacht ik aan de standaard verzekering (als het zover is dan natuurlijk..)

Alvast bedankt!

GCH

Re: Ziektekostenverzeking voor een Shire?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:56

ik heb al 2 jaar een shire en een clydesdale, verzekerd bij interpolis en darvoor een tinker onder diezelfde polis.
Ik heb dus niets extra's voor de paardjes afegsloten die ik nu heb. Ik vind interpolis een goede verzekering

Shire_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 16:03

GCH schreef:
ik heb al 2 jaar een shire en een clydesdale, verzekerd bij interpolis en darvoor een tinker onder diezelfde polis.
Ik heb dus niets extra's voor de paardjes afegsloten die ik nu heb. Ik vind interpolis een goede verzekering

Welke verzekering heb jij dan precies van Interpolis, als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:22

Ik heb de uitgebreide + ziektekosten. Ik betaal wel meer als 500 dan. (voor t bedrag waar ik voor verzekerd ben)