Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sugarmiss schreef:Dek je met hem ??
Anders zou je met ruinen dit gedrag ook wel veranderen.

Zwelgje schreef:Ruinen is absoluut geen optie meer voor een 7-jarige hengst. Heb ik al een keer overlegd met de DA.
Geeft alleen maar meer complicaties en zijn gedrag verandert er niet meer door.

Cassidy schreef:Zwelgje schreef:Ruinen is absoluut geen optie meer voor een 7-jarige hengst. Heb ik al een keer overlegd met de DA.
Ruinen is zeer zeker een optie, zal dan wel in de kliniek moeten gebeuren, en gedrag kan en gaat er ook door veranderen. Je zult er versteld van staan hoe zeer hormonen een paard in de weg kunnen gaan zitten.
Wat betreft het gedrag in de wei en paddock: ik zou toch ook even met het voer gaan experimenteren. Mijn merrie is in de zomer (hele dagen buiten) ook anders dan in de winter (als het even kan hooguit een uurtje). Daarbij komt dan ook dat het fris is, waait en de vrije tijd op de momenten dat hij los is echt gebruikt wordt.
Het paard de vrije tijd ontzeggen uit angst voor blessures of uitbreken is verkeerde voorzichtigheid. En je zegt nu wel dat een paard na ruinen een tijdje uit de roulatie is, maar wat zou je denken hoe lang de revalidatie is na een flinke blessure?
Zwelgje schreef:Ruinen is absoluut geen optie meer voor een 7-jarige hengst. Heb ik al een keer overlegd met de DA.

Cassidy schreef:
Ruinen is zeer zeker een optie, zal dan wel in de kliniek moeten gebeuren, en gedrag kan en gaat er ook door veranderen. Je zult er versteld van staan hoe zeer hormonen een paard in de weg kunnen gaan zitten.
Juco schreef:Ik heb ook zo'n paard, vind er niks aan. Tenzij ik er zelf bij kom zitten. Een ander paard isgeen optie omdat er de laatste 5x altijd wat was.
En alleen is hijin staat alles af te breken,een paard in de wei ernaast isook geenoptie.
Dus met mooi weer zit ikin de wei te lezen......