paard verwennen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_

paard verwennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 14:29

hm,ik vroeg me eigenlijk af wanneer je je paard te veel verwent?
ik ben supergek op mijne (een jaarling), en kan er dan ook gezellig mee zitten te knuffelen, en beloon hem heel vaak, en vind het heerlijk om gewoon op mn gemak met hem bezig te zijn,maar vraag me vaak af of hij daardoor later geen vervelende maniertjes krijgt, van karakter is hij wel heel braaf, en tot nu toe ondervind ik nog geen problemen met hem,
ook staat bij hem in de wei nog een andere jaarling hengst (allebei hengst) maar deze krijgt veel minder aandacht (is trouwens niet van mij) en vraag me af of die daardoor niet heel jaloers wordt? ga soms ook wel naar hem toe om hem wat aandacht te geven en beetje te borstelen, maar gebeurt toch niet zo vaak..
kan best zijn dat ik me druk maak om niets, maar kan het allesinds beter voorkomen dan later ingrijpen denk ik dan maar

Urielle

Re: paard verwennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:04

Zolang je slecht gedrag nog steeds consequent afstraft lijkt het me geen probleem dat je er lekker mee knuffelt, ben maar blij dat het een knuffelig hengstje is want met de meeste kun je niet knuffelen zonder dat ze gelijk beginnen te draken

lisa_

Re: paard verwennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 16:13

jahoor, hij krijgt af en toe wel een toek op zn bakkes als het nodig is gelukkig niet vaak, en zn bijtgedrag heeft hem al lang achterwege gelaten