afdruk van schoft maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

afdruk van schoft maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 13:30

Mijn zadel past dus niet meer goed (doordat mijn paard is bijgekomen maar wil haar graag zo houden want daarvoor was ze temager) het schuift naar voor onder het rijden en komt compleet op haar schouder teliggen.

Heb de juist naar de paardenwinkel gebelt waar ik het gekocht heb en ze vragen me om een afdruk van de schoft temaken met iets. Zodat ze het zadel er op kunne aanpassen.

Nu vraag ik mij af met wat kan ik het beste een afdruk van mijn paard haar schoft maken, ze hadden mij al voor gestelt ijzerdraad tegebruiken maar als iemand misschien nog andere en beter ideeen heeft?

DubbelFun

Re: afdruk van schoft maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:41

Je kunt idd van een stevig stuk ijzerdraad een mal vormen, maar de truc is dat die mal:
1. op de juiste plaats op je paard gemaakt moet worden
2. op de juiste plaats in het zadel gepast moet worden.

Maw een mal is een indikatie dat een zadel zou kunnen gaan passen, maar niet gezegd dat het ook 100% goed ligt.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 15:16

dus ik moet alleen met de vorm van de schoft mee gaan (dus omhoog) en niet ook nog de breete enz (ja is nogal moeilijk met een stuk ijzerdraad )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:18

Je moet de vorm van de schoft en een deel van de schouders meenemen. 60 cm ijzerdraad moet genoeg zijn.
Het wordt een soort van V op zijn kop

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:21

ja ook de breete is heel belangrijk.
Maar is het niet verstandiger om een goede zadel maker op te zoeken die naar je toe komt ik weet er nog wel 1 PB me maar voor het adres zij zijn echt heel goed.

Want met ijzer draadjes lijkt me niet echt betrouwbaar. anders kun je ook nog het paard mee nemen naar de paarden winkel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:33

Afbeelding
Bedoelen ze het groene lijntje zoals die v op de kop?
Of die rode zo met de rug mee?

Ik vind het BTW een rare manier van zadels meten.
Want breedte doet er net zo goed toe als de lengte van een schoft.
daarbij moeten ze ook kijken bij welk punt jij neemt.
Als hun jouw afdruk 1 cm verder naar achteren meten dan jij hem op je paard hebt gelegd klopt het al niet meer.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 15:52

kimmy1985 schreef:
ja ook de breete is heel belangrijk.
Maar is het niet verstandiger om een goede zadel maker op te zoeken die naar je toe komt ik weet er nog wel 1 PB me maar voor het adres zij zijn echt heel goed.

Want met ijzer draadjes lijkt me niet echt betrouwbaar. anders kun je ook nog het paard mee nemen naar de paarden winkel.

ja heb dat zadel pas een anderhalf jaar het paste eerst super maar omdat dikker ks geworden dus niet meer en heb niet echt het geld om weer een nieuw zadel tekopen
Ja het paard mee nemen naar de winkel gaat nogal moeilijk omdat ik geen trailer heb. Maar we zien wel wat het word, ga deze week naar de winkel.

de de vorm van de schoft kwa hoogte is makkenlijk meetbaarder dan die breete hoop dat het me goed lukt...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:32

ja de4 zadel marij is bij mij geweest toen en die had van die buigbare strips. ze heeft wel op 5 plekken de vorm van de rug genomen dus of je het met twee draadjes red ik weet het niet.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:53

ik zou er een zadelmaker bij halen als ik in jou schoenen stond.