hoe heten die schuimrubber dingen die bij zwemmen worden geb

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

hoe heten die schuimrubber dingen die bij zwemmen worden geb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 09:52

Hoi,
Beetje rare vraag misschien maar ter vervanging van mijn grondbalken (voor paard met artrose) ben ik op zoek naar het volgende:

Ik ben op zoek naar die schuimrubber stukken ronde slangen van ongeveer 2 meter lang en 10 cm doorsnee. Die ze gebruiken bij aquarobics ed.
Waar kan ik ze kopen en hoe heten die dingen. wellicht kan ik ze dan opzoeken op internet.

Eilatan

Re: hoe heten die schuimrubber dingen die bij zwemmen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:00

Bedoel je gewoon van die lange slurfen zegmaar die je ook kanbuigen, die ook als speelgoed gebruikt worden?

(die waaien trouwens wel weg)
Die kan je kopen bij de meeste speelgoed winkels, en de wat meer zwembad winkels...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:03

Bij ons zit een tuincentrum in breda en die hebben ze ook. Maar alleen in de zomer...

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:04

je kunt ook gewoon verwarmings buizen nemen, ik weet niet precies hoe het heet, maar het is van hezelfde spul alleen dan hol van binnen. je kunt het in de bouwmarkt in verschillende kleuren en maten kopen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:14

Je kunt inderdaad van die isolerende schuimrubber buizen halen die gebruikt worden voor verwarmingsbuizen . Geeft hetzelfde effect en deze zijn bij de bouwmarkt volgens mij veel goedkoper dan de dingen die bij het zwemmen gebruikt worden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:19

Goed plan. Ik zal eens kijken in de bouwmarkt. je moet wat als je paard artrose heeft en de middendraf niet wil.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:26

oosterhoff schreef:
Goed plan. Ik zal eens kijken in de bouwmarkt. je moet wat als je paard artrose heeft en de middendraf niet wil.

Waarom wil je eigenlijk de middendraf eruit halen als hij artrose heeft?

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vraag het me gewoon af

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:35

ze heeft artrose in een lichte vorm. Voordat ik dat wist oefende ik met balken en dat werkt eigenlijk wel heel goed. maar omdat de trilling die ontstaat door het aantikken van de balken niet goed is voor de artrose ben ik nu op zoek naar de zachte variant.
uitteraard zal ik haar niet overvragen. En daarbij.... is het wel eens leuk voor de afwisseling om eens wat balkjes te draven.
Ik ben erg blijdat ik nog met haar kan dressuren maar de trainingen worden wel een stuk saaier als je paard artrose heeft dus ik zoek maar iets om het wat op te leuken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:18

oosterhoff schreef:
ze heeft artrose in een lichte vorm. Voordat ik dat wist oefende ik met balken en dat werkt eigenlijk wel heel goed. maar omdat de trilling die ontstaat door het aantikken van de balken niet goed is voor de artrose ben ik nu op zoek naar de zachte variant.
uitteraard zal ik haar niet overvragen. En daarbij.... is het wel eens leuk voor de afwisseling om eens wat balkjes te draven.
Ik ben erg blijdat ik nog met haar kan dressuren maar de trainingen worden wel een stuk saaier als je paard artrose heeft dus ik zoek maar iets om het wat op te leuken.

Ik begrijp het wel, maar als ik in je eerdere post lees dat je paard de middendraf niet wil dan vraag ik me af of het niet een kwestie van kunnen is.

Nogmaals, ik kan het vanaf hier niet beoordelen, dus ik veroordeel je niet, maar vaak is er een reden voor.

Succes

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 12:22

ja ik weet het....
zie mijn profiel.... ze kan het wel.... Ik ben te laat begonnen met mijn haar de juiste hulp te leren. Van mij hoefd ze haar benen niet achter haar oren te leggen. Ze hoeft van mij maar een klein beetje te verruimen. Als ze echt pijn heeft denk ik dat ik dat wel aan haar zal merken. omdat ze nu aan de glucosamine is, nieuw beslag heeft en een stuk beter begint te lopen wil ik weer gaan oefenen met de draf vandaar.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:34

Het lijkt me dat je een zachte variant snel kapot heb als je paard hem , al is het maar licht, aantikt.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 18:42

Ja wellicht. Alleen denk ik dat bij licht aantikken er geen stukken schuimrubber zullen afvliegen. Alleen als een paard er bovenop zou gaan staan dan zit er wel een hap uit. Gelukkig is mijn paard er niet zo van om ze aan te tikken en hoeft ze er alleen maar overheen te lopen.