Het is dan zo erg dat hij me omver loopt en gewoon voor me gaat staan dwars zodat ik niet door kan lopen... echt brutaal.. oren in zijn nek.
Als hij het niet meteen krijgt gaat hij rondjes om me heen draaien en snijd me af. Als hij een stuk wortel krijgt loopt hij alweer zo raar te doen als ie dat stuk nog niet op heeft... dan wil hij dus meer.
Ik heb dit geprobeerd te negeren maar dan gaat hij op zijn weidemaatje af en begint hem te trappen
Wat moet ik hiermee
Ik sta nog altijd bovenaan in de rangorde, dus ik duld geen getrap, gebijt en gedreig naar mij. Zwepen zijn er zelfs bij enkele aan te pas gekomen, ze moeten maar op een afstand blijven. Ik gooi nu bij alle paarden voer in de bak, en als ik me omdraai komen de paarden netjes naar de bak gelopen. Ze blijven op minimaal 1 meter van de bak af, geen gedring dus. Ik vind mijn methode prima werken, ik voer in rust (nou ja, we hebben nog altijd wel enthousiastelingen die staan te bokken en te steigeren als er gevoerd wordt, maar als ik de stal in kom met het voer blijven ze op gepaste afstand en echt niet van schrik maar van respect).