Bit vraagje (enkel gebroken watertrens)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Bit vraagje (enkel gebroken watertrens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 20:07

hoihoi

mijn pony doet iets raars, ze kan haar tong op een of andere manier dubbel doen met mijn dubbel gebroken watertrens... en kan zo het bit vasthouden en heb ik niks meer te zeggen, nu zei mijn instr. ga een enkel gebroken watertrensje gebruiken (iets dunner, dus iets scherper) want ze heeft geen respect en speelt zo een gemeen spelletje, iemand die hier altijd mee rijd en ervaringen?

x bonny

Bonny4life

Re: Bit vraagje (enkel gebroken watertrens)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 22:15

ik wil er geen gek of eng scherp bit in hangen maar ik d8, enkelgebroken watertrens is net een stapje hoger, ik doe er overigens altijd bitringen aan.

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 09:27

Ik ben niet de grootste kenner van de wereld, maar een enkelgebroken watertrens of een bustrens zijn ongeveer de meest gebruikte bitjes. Zelf gebruik ik het liefst een bustrensje. Een watertrens heeft voor mij als nadeel dat de ringen door het bit draaien en met een bustrens is dat niet zo.
Ik volg zelf meestal de instructeur (er vanuit gaande dat je hij/zij vertrouwt, dat je een goed gevoel hebt bij die persoon; kortom dat je op 1 lijn zit met wat je wilt met je paard). Suc6!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:36

naar aanleiding van je topic bij rijtechnisch ga ik ook hier weer hetzelfde zeggen...
het bit is niet het probleem, het gaat erom in welke hand die ligt dus hoe ermee gereden wordt. je paard is gewoon linksgebogen (vast op rechts) hierdoor ontstaan ook problemen zoals je aangeeft dat hij zijn tong raar doet. ik ben van mening dat het paard eerst goed recht moet zijn en goed over de rug loopt met contact op 2 teugels. pas als je paardje echt recht is zal je probleem minderen of zelfs verdwijnen.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:40

Misschien even een tandarts naar laten kijken?? Het kan zijn dat hij last heeft van zijn tandvlees (wolfstandjes ed)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:43

ben vandaag naar de ruitersportzaak geweest met mijn bitje, bij veel winkels hadden ze de watertrens niet dus ging ik kijken voor een ander (heb de watertrens wel besteld) Maar de medewerkster zag dat mijn bit heel apart is, er zit een plat tussenstukje tussen en ze liet zien dat het bit dan helemaal niet goed rolt... bij die van haary's horse dubbel gebroken (dunne) watertrens rolt hij wel mooi mee, dit was dus haar aanrader omdat die ander ook makkelijker vast te pakken is, nu heb ik deze mee genomen, ik wil niet dat ze pijn heeft in de mond dus.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:43

ps=bij mijn nieuwe zit ook een bol tussenstukje.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 18:46

wat is eigelijk het grootste verschil met een bol tussenstukje of een platte? ik hoop dat deze me beter bevalt, hij is ook iets dunner dat vind ik wel fijn die ander had ze haar mond een beetje van open, of komt dit niet door he bit? ik heb maat 11,5 altijd al gehad is dat trouwens niet klein voor een d-pony of verchilt dat erg per pony/paard?