stappenteller?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Riëtte

stappenteller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 14:27

tegenwoordig zie je vrij vaak stappentellers. Die dingen registereren hoeveel je op een dag beweegt. Minder als 2500 stappen is bijvoorbeeld een hele luie dag, en gezond bewgen is meer als 10.000 stappen.
Nu heb ik van de week zo'n ding bij me gedragen met paardrijden (want ze horen het ook te doen met fietsen en paardrijden) maar dan registreert ie de beweging niet goed.
Heeft een van jullie ervaring met stappentellers en weet je dan ook waar je hem het beste kan dragen?

Ik weet dat dit een heel goedkoop geval is geweest, de nauwkeurigheid zal ook wel wat te wensen over laten, maar ik wil hem zo goed mogelijk gebruiken.

MissVanna

Re: stappenteller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:35

Aan je broek waar je riem zit en kan met fietsen aan je laars of hoge schoen doen maar bij mij deed hij het wel bij mijn broeks riem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:12

idd...aan je riem hoort ie het te doen..althans bij mij wel

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 16:21

Bij mij dus niet met fietsen, dan doet hij het weer beter in de broekzak (is trouwens wel afhankelijk van de broek die ik draag).
Met paardrijden durfde ik hem eerst niet aan de broekband te hangen (hij is niet van mij, en is een beetje banketstaaf als ik hem verlies), in de broekzak deeed hij het niet goed. Daarna heb ik hem aan de binnenkant van de broekband gehangen (tegen mijn vel aan zeg maar), en daar deed hij het wel goed. Ik heb nu een lagere broek aan, en aan de band deed hij net niet, maar aan mijn onderbroek wel weer....
Zal ook wel aan het ding liggen.
Hebben jullie een bepaald merk? (die ik nu te leen heb komt bij de Lidl weg)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:06

Ik heb er eentje die je vorig jaar bij de Mac kreeg bij een Salad-menu. Ook zo'n goedkoop dingetje. Je eigen aantal stappen registreert hij wel goed, maar op het paard gebeurt er niet veel.

Nou lijkt het me wel zo dat menselijke passen gemakkelijker te tellen en te registreren zijn dan de passen van een paard: wanneer is een pas een pas? In draf zet een paard tenslotte steeds twee benen tegelijk neer, zijn dat één of twee passen? En wat is een pas in galop, is dat één galopsprong of tellen de drie hoefslagen die je vlak na elkaar hoort als drie passen?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:53

Ik draag er op advies van mijn dietiste nu al 2 weken een. Hij moet aan de broekband ter hoogte van de heup. Tijdens het fietsen of paardrijden registreert hij verkeerd, dus moet je hem openzetten.
15 minuten fietsen, rustig zwemmen of Yoga staat gelijk aan 1500 stappen. Mijn dietiste vond dat paardrijden gelijk stond aan bovenstaande activiteiten, ik ben hier tegenin gegaan omdat er nogal een verschil zit qua energie verbruik tussen rustig buitenrijden en een uur les. Nu moet ik dus uitgaan tussen de 1500 en 2000 stappen per 15 minuten paardrijden.

Wat voor leefstijl je hebt kan je uit de volgende tabel halen
0-5000 stappen = zittende leefstijl
5000-7500= licht actieve leefstijl
7500-10000=matig actieve leefstijl
10000-12500= actieve gezonde leefstijl
>>12500 = zeer actieve leefstijl
14000-15000= vanaf hier ga je afvallen

Verder moet ik zeggen dat de stappenteller mij erg goed bevalt. Ik haal zonder extra activiteit tussen de 11000 en 13000 stappen, dus met mijn beweging zit het wel goed. Hier twijfelde mijn dietiste over geloof ik

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 19:10

Ik heb dus duidelijk een zittende leefstijl. Ik wijdt het zelf aan de kinderen (goedkoop excuus). Voor de kinderen er waren zat ik bijna elke dag op paard, meestal zo'n 1.5 tot 2 uur. Nu liggen de kids 's middags op bed en kan ik dus niet weg (of ik moet oppas regeeln, en die heb ik ook al nodig als ik werk, vind ik dus wat vervelend).
Ik heb wel door dat als ik paardrij, ik makkelijk over de 10.000 kom, maar dt is momenteel maar 1x per week. Om de boel te compenseren doe ik 's avonds een aantal oefeningen (mn stappen en springen) om toch tot de benodigde 10.000 te komen.

@Karin: het gaat op paard niet om de bewegingen die je paard maakt, maar om de beweging die jij maakt. Dus in draf zul je sneller aan stappen komen als wanneer je maar blijft stappen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:20

Snap ik . Maar als je nou een heel stille zit hebt, dan moet je wel een heel gevoelige stappenteller hebben... Lichtrijden is nog wel te registreren als duidelijke beweging, maar hoe wordt een vloeiende beweging als 'het zitten in galop' dan geregistreerd?

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 21:38

Als het goed is zit er een soort balletje in die op en neer gaat. Als je de stappenteller op en neer beweegt hoor je hem klikken. Daar is in principe maar een lichte beweging voor nodig. Dus ook in galop zal hij wel wat registreren, maar dus minder vaak als in draf..... Ga het zeker uitproberen om hem open te laten staan. Morgen ga ik op fiets naar Assen en volgens mijn bereekning zou ik dan op zo'n 1500 stappen moeten uitkomen... ben benieuwd!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 21:56

Riette ik denk dat je het verkeerd begrijpt. De stappenteller registreert slecht op de fiets. Daarom moet je 1500 stappen per kwartier rekenen. De stappenteller zelf zal minder halen

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 22:02

ff spelling: het is meer of minder DAN ipv als.... sorry kon het niet laten

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 08:18

waar kun je zo'n stappenteller kopen?? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoeveel ik beweeg op een dag! Volgens mij wel veel want ik breng gemiddeld 2 a 3 uur per dag post rond, dus loop en fiets ik ook de hele tijd. EN verder natuurlijk thuis bij de paarden.
Dus waar te koop, en hoe duur zijn ze ongeveer?

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:41

Bij een sportwinkel zullen ze ze wel hebben en laatst hadden ze ze bij de dirk vd broek. Anwb heeft ze ook. Ga voor 1 met zo min mogelijk opties, want anders moet je steeds van alles instellen en dat is alleen maar onhandig.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 13:10

Bij de blokker heb ik er net een gekocht voor 2,49. Geen dure, maar zoals Marsu ook zegt, dat is nergens voor nodig.

@Marsu: begrijp ik het nu goed dat je, als je gaat fietsen de teller openzet (zodat hij niet meet), en dan aan de hand van de tijd die je fietst het aantal stappen dat je nodig hebt bijstelt?

Ik heb ruim 3 kwartier gefietst (met de kids in de kar erachter, maar dat telt voor de hoeveelheid stappen natuurlijk niet mee). Mijn streven is 10.000 stappen per dag, dus dan moet ik nu op 5500 uitkomen (aangezien het fietsen 3x 1500 = 4500 stappen zijn). Snap ik het nu?

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:41

IK stap gelijk op de fiets en ga er één kopen!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:52

Riette dat klopt als een bus

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:55

Ik heb hem ook, maar als je 14 stappen zet berekend hij er 27

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:01

Je zet toch een stap met je linkervoet en 1 met je rechtervoet? is 2 stappen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 22:09

@love-sander: Daar zat ik eerst ook mee, maar idd net wat Marsu zegt, elke stap is er 1, zowel met link als met rechts.
Overigens is de stappen teller van de Blokker erg gevoelig. Die staat op ruim 13000 terwijl die er pas sinds vanmiddag op zit, en de ander staat op bijna 6000 en die draag ik sinds vanochtend (heb dus ruim de 10000 gehaald, aangezien ik vanmorgen heb gefietst). Die ander mopper ik regelmatig af omdat ie niet gevoelig is, maar liever zo dan heel gevoelig, aangezien je dan "bedondert"wordt.