mijn ponY heeft een sleutelbeen!!..wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

summergirl

mijn ponY heeft een sleutelbeen!!..wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 11:37

hoi,

mijn ponY summerville heeft last van haar achterbeen..het been slaat telkens op slot dat noemen ze blijkbaar sleutelbeen(volgens iemand op stal heet dat zo)ik zou niet weten wat het inhoud en ik kan er ook niks over op internet vinden..wat moet ik doen doen? zou ik het wat minder kunnen krijgen??..

alvast bedankt ..xx jahnita en summer

(p.s> hoe zet ik fotos erbij??

Aline4

Re: mijn ponY heeft een sleutelbeen!!..wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:41

Ik denk dat je patella luxatie (of fixatie) bedoelt. Dan schiet de knieschijf vast. Komt best vaker voor hoor. Zoek daar maar eens onder of je dan wel wat vindt.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:02

Pff....moest ik toch het anatomieboek er bij pakken. Ik dacht een sleutelbeen zoals mensen ook hebben, en ik maar denken, dat hebben paarden toch niet.....toch.....of wel Schaam me diep....

Maar goed, je bedoelt idd een patellafixatie denk ik, daar is op bokt ook al een heleboel over geschreven.

summergirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 12:05

jah !!zelf heb ik het nie5t verzonnen..maar ik heb het opgezocht en voel me er best stries over ik heb ze net het was een fokmerrie op een handelstal en ze hebben ons voor gelogen want er word ook gezegt dta als ze dat hebben dat dat erfelijk is dat je er dan niet meer mee mag fokken..voorgelogen..en dat arme beestje heeft er last van ook...xx jahnita..voel me scheuldig..zou het met rijdne dan geen zeer doen..

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:07

Nou je pard heeft ongetwijfeld een sleutelbeen

maar dat is niet zoals de da het noemt als een gewicht op slot zit hoor. Misschi8en nemen ze je op stal een beetje in de maling. Als je er mee over wil weten en er iets aan wil doen denk ik dat je de DA even moet bellen die kan je dat denk ik een stuk beter uitleggen en die weet vast ook wat je er aan kan doen.

voor al je vragen over fokken of rijden bel de DA en ga niet aan jan en alleman vragen wat je er nu mee moet meid. Gewoon ff de Da bellen of langs laten komen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:12

Sleutelbeen bestaat niet bij een paard of pony.
Misschien dat je eerst eens een dierenarts kunt laten kijken wat je pony mankeert en er dan een topic over opent op medisch.