verwaarlozing??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mariiska

verwaarlozing??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 21:13

bij mij in de straat staan 2 frieze paarden. ze zien er niet super verzorgd uit. de ene heeft een doorgezakte rug. echt heel erg doorgezakt. en de andere ziet er wel beter uit

ik wou ze even aaien en toen ik die met de doorgezakte rug geaaid had was gelijk mijn hele hand zwart. die paarden worden voor zover ik weet nooit gepoetst. ze staan altijd maar wat in het weiland. opzich is dat niet erg maar laatst ging de fries met de doorgezakte rug staan schuren aan het prikkeldraad. toen had hij allemaal bloed aan zn kont. toen ben ik naar die mensen toe gegaan en heb ik gezegd dat het paard bloed heeft op zn kont en het enige wat die mensen zeiden was: is het hek niet kapot? terwijl dat paard onder het bloed zat.
dat vond ik gewoon zielig. wat vinden jullie hiervan??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: verwaarlozing??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:31

Dat ze niet gepoetst worden als ze de hele dag in de wei staan is juist goed. Als je ze gaat poetsen gaat juist de bescherming eraf en zullen ze ziek worden.
Die doorgezakte rug is ook niets wat te wijten is aan verwaarlozing, er lopen heel veel friezen met een weke doorgezakte rug rond.

En ja, dat schuren.....dat doet onze 2-jarige merrie ook. Ook tot bloedens toe. En die wordt echt niet verwaarloosd! Ook wij zullengeneigd zijn om zo'n reactie te geven als iemand ons dat zou komen vertellen, we kunnen weinig doen aan het schuren (het is geen zomerexceem namelijk) en we behandelen haar er wel voor, maar als ze de omheining kapot zou schuren zou het wel eens erg gevaarlijk kunnen worden!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:49

het enige echt negatieve is het prikkeldraad, verder wat neonlight zegt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:54

ja,idd,mijn paardjes staan op zich ook hele dagen gewoon in het weiland....en ik poets ze ook nie alle dagen hoor,is juist goed,hoe meer je ze poetst,hoe minder ze van natuur uit beschermd zijn tegen de regen en zo...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:47

Zie er geen verwaarlozing in hoor