Winterdeken ! te laat opleggen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahtjuh

Winterdeken ! te laat opleggen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 19:20

Hallow !
Ik heb een probleempje, mijn merrie begint al wat winterharen te krijgen, maar ze staat in een weide met een aantal jonge paarden erbij. Nu kan ik haar in geen geval haar winterdeken al opleggen want dan ben ik er zeker van dat het binnen de kortste keren stuk is. Maar ik heb gehoord dat als ik het pas volgende maand opleg, ik haar kan verhitten! Is dat waar??

Groetjes
Deborah
xxx

lachmar

Re: Winterdeken ! te laat opleggen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:22

Van verhitten heb ik nog nooit gehoord, maar als je paard al een wintervacht heeft aangemaakt dan is het niet goed om zomaar in 1 keer een dik winterdeken erop te leggen.
Ik begin altijd met een dun dekentje en wordt het wat kouder dan gaat er een wat dikker deken op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:23

Wat een onzin! Als je gewoon met een 0 grams deken begint, kan dat echt geen kwaad. Misschien dat ze het er de eerste paar dagen een beetje warm onder hebt, maar dan groeien die haren niet meer en went ze er vanzelf aan. Je moet natuurlijk nietbeginnen met gelijk een 500 grams deken want dan staat ze zeker te zweten.

Vorig jaar had ik mijn winterdeken pas op eind november. 150 grams en geen moment heeft ze gezweet of wat dan ook.Dit jaar wat eerder begonnen met een 0 grams.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:02

je heoft in elk geval straks geen erg dikke deken op te gaan leggen, dan zou ze het inderdaad te warm krijgen omdat ze al een "jas"aan heeft.

je zou kunnen volstaan met ene ongevoerde regendeken, die beschermt tegen regen maar ook goed tegen de wind.

Deborahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 20:04

Dus volgende maand moet ik er mijn 500 grams deken nt opleggen?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:47