vrijspringen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Esmiralda_

vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:29

haay bokkers!!
op bokt heb ik hier veel foto's en verhaaltjes gezien en gelezen over dat ze met hun paard gingen vrijspringen
ik wou hier graag wat meer tips over: hoe je dat het beste kan doen, hoe hoog je ong. moet beginnen, en alles wat erbij komt
ik hoop dat hier veel op gereageerd wordt
groetjes Esmiralda*--*

Esmiralda_

Re: vrijspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:59

niemand?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:36

Het beste kan je een lijntje uitzetten. Dus een soort pad maken waar hij door moet. Dan hoef je je paard niet op te jagen en heeft hij rustig de tijd om zich te concentreren op de hindernis. Ik loopt eerst altijd een keer door eht pad zeg maar heen. Daarna ga ik gewoon loswerken met een grondbalk. In stape rover, in draf, in galop en daarna langzaam een hindernis er van maken.

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:14

bedankt voor je reactie ik ga het morgen meteen proberen
ik hoop dat mijn paardjes er veel plezier in hebben:D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:17

Die van mij reest meteen de hindernis over zo snel hij hem ziet. Een beetje aanmoedigen is in ieder geval voldoende. Begin lekker laag, en spring met hem mee over de hindernis, zo weet ie wat de bedoeling is. Daarna een beetje aanmoedigen en zorgen dat je op tijd bij de hindernis bent om te zorgen dat ie er niet langs rent. Je zou ook een lijntje kunnen spannen, of een balk neerleggen, is vaak ook voldoende. (balk met 1 kant op een springpaal leggen en de andere kant op de grond).

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:00

wij deden op stage altijd een lijn uitzetten met staanders en daar van dat rood wit draad omheen en dan eerst balkes en dan laag beginnen en dan steeds ietsje hogermaar niet te snel en teveel.