Verkopen? Wat anders? ;(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Verkopen? Wat anders? ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:27

Ooh ik weet het echt niet meer .

Ik heb een eigen pony, een haflinger van 12 jaar, ze is ssuper lief met soms wat kuren waar je dan niet overheen kan heersen. Nouja goed dat is het probleem niet, maar ik heb de laatste tijd echt geen ZIN of geen tijd meer om te rijden, . Ik moet mezelf er echt heen schoppen en dan is natuurlijk de lol eraf . Ook ben ik meestal 1x in de 2 weken een weekend weg en dan kan ik ook niet rijden. Een bijrijder/verzorger zoeken word hem ook niet, ze is niet te vertrouwen met alle mensen en de eigenaar van het erf wil geen vreemden op het erf hebben dus dat word m niet . Verkopen? Ooh dat durf ik helemaal niet.. Maar aan de andere kant zie ik geen andere uitweg..

Help?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-05 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Verkopen? Wat anders? ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:31

denk je niet dat er betere tijden komen? wss heb je het nu druk met school.... geef haar anders een poosje vakantie, doe rustig aan, denk je niet dat je er dan wel weer zin in krijgt?
en mag je ook niet een vriendin een poosje laten rijden ipv jijzelf?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:35

Tip: ga eerst eens bij jezelf na waarom je de laatste tijd geen zin meer hebt om te rijden. En kijk dan eens of daar op korte of langere termijn iets aan te veranderen is. Het zou jammer zijn als je impulsief besluit je paard te verkopen en daar over een paar maanden spijt van krijgt. Eerst eens kijken waar het probleem nou precies zit.

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:37

goh wat vervelend voor je dat je je zo voelt...
Ik zou als ik jou was nagaan wáár het precies aan ligt dat je geen zin meer hebt...
- ligt het aan de 'saaie' omgeving? (zo ja, probeer wat vaker buitenritten te maken of probeer een andere stal te zoeken..)
- is ze te braaf of te lastig met rijden? ( als ze te braaf is zoek wat nieuwe dingen, probeer eens te werken aan een eenvoudige galopwissel, etc. ... Is ze te moeilijk probeer een goede instructeur te vinden, die je kan helpen zodat het rijden weer leuk wordt..)
- ga eens voor afwisseling springen of een crosje uitzetten... ( lage boomstammetjes....

Ik weet niet waar je precies geen zin meer in hebt , maar vaak helpt het wel om veel af te wisselen in bakken en oefeningen..

succes!!

edit: zag net voor het plaatsen van mijn bericht dat Karin mij voor was...helemaal eens met Karin

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:38

Aaah priss.. Ik zit in precies hetzelfde schuitje nu..
Ik heb dan wel de mazzel dat Aramis NOOIT weg zou gaan bij de mensen waar ie van is..

Maar met Roosje lijkt het me wel erg lastig ja..
Verkopen lijkt wel het eerlijkst tegenover haar..
Nu krijgt ze (heel hard gezegd) niet de aandacht die ze verdiend..
En iedereen kan zó makkelijk zeggen; komop, ga erheen, zo erg is het toch niet?
Soms gaat het gewoon niet al te makkelijk.. ik herken dit heel erg..
K weet verder eigenlijk ook geen oplossing..
HEEL erg veel sterkte lieverd..
Je mag me altijd bellen/mailen/smsen/maaktnietuit

*edit; Ik ga eigenlijk ook wel met Karin mee..

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:50

Ahh Priss .
Wat naar, ik zou een lijstje gaan maken met wat je stom vind en wat je leuk vind aan Roos. Dat vergelijk je.
Heb je meer negatieve dingen dan dat je positieve dingen hebt, moet je er maar over na gaan denken of je dr verkoopt of een andere optie.
Ik ga met Mietje en Karin mee voor de rest.
Voor jouw is de lol eraf en op een gegeven moment voor Roos ook.
Als je me nodig hebt bel of sms, of weet ik veel wat maar .
Veel sterkte !

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:56

Ik zou me er niet zo druk over maken,dan doe je het toch een tijdje rustig aan.
Ik heb ook weleens weken geen tijd of kan me er niet toe zetten om te gaan rijden en dan ineens zie ik het licht weer
Je moet jezelf geen schuldgevoel aanpraten of door anderen aan laten praten als je eens een tijdje geen zin hebt of gewoon geen tijd.
Volgens mij moet het zien als hobby en niet als een heilig moeten,ik zou in ieder geval mijn paardje niet zomaar verkopen als ik jou was.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:15

Das wel waar johno, ik heb ook wel van die periodes waar in ik echt nooit zin heb, en hoogstens 1 keer per week kom maar daar tegenover staan ook de periodes waar ik steeds heel veel zin heb en echt zoveel mogelijk probeer te doen, misschien heb jij dit ook? Direct verkopen lijkt me wel heel extreem. Kijk het nog een tijdje aan..

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:18

m00nlight schreef:
Das wel waar johno, ik heb ook wel van die periodes waar in ik echt nooit zin heb, en hoogstens 1 keer per week kom maar daar tegenover staan ook de periodes waar ik steeds heel veel zin heb en echt zoveel mogelijk probeer te doen, misschien heb jij dit ook? Direct verkopen lijkt me wel heel extreem. Kijk het nog een tijdje aan..

Klopt bij mij werkt het ook zo,en ik ben ermee gestopt om me daar schuldig over te voelen,wat een ander er ook over zegt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:15

Ooh Pris, wat naar voor je
Ik snap eigenlijk wel wat je bedoelt, ik heb ook niet zo vaak zin om te rijden... Heeft Roos er zelf nog plezier in? Je kunt ook eens gaan wandelen met d'r ofzo, doe gewoon wat leuke dingetjes, maar rijd eens niet. Ik denk [ hoop ] dat het dan vanzelf weer komt.
Verder ga ik met Karin mee. Succes ermee en je kan altijd bij me terecht he

Daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:28

Iedereen heeft wel eens een dipje, Pris..je hebt het nu druk en begint net met een andere opleiding. Denk er rustig over na en wacht af of je er weer zin in krijgt en dat kan best een paar weken of maanden duren

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:09

Ik ga ook met Karin mee. Verkopen kan altijd nog. Je paard terugkopen is meestal geen optie... Overleg eens met de staleigenaar of hij er niet mee kan instemmen als er 1 iemand je paard komt verzorgen. Of is er misschien iemand met een paardje bij jou op stal die die van jou ook wilt verzorgen???

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:45

Aah Priss

IK snap hoe je je voelt, ik heb zelf ook zoiest meegemaakt , Maar idd je moet haar niet gelijk verkopen!! Daar krijg je vast spijt van! IK ben het ook met karin eens kijk eens waar het probleem zit

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:52

Weet je dat ik me vaak precies hetzelfde voel Ik weet wel
waar het door komt, maar kan er zelf ook weinig aan doen. Gelukkig
weet ik ook dat het wel goed gaat komen, maar voorlopig even
niet.

Ik denk dat je idd beter even kan wachten met verkopen en je kunt
misschien aan de eigenaar vragen of hij het echt niet erg vind.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:04

Had ik net een heel verhaal getypt druk ik op het verkeerde knopje, alles weg klote.
Maarja ik weet ook hoe je je voelt . Ik heb precies hetzelfde gehad met Fam, ik zat echt in een dipje qua rijden en moest mezelf er ook echt toe dwingen om te gaan. Toen hoorde ik ook nog dat ze misschien weg zou gaan en toen zag ik het helemaal niet meer zitten. Gelukkig blijft ze (tijdelijk) nog en toen zijn we begonnen met springen, echt een uitdaging! We hebben er allebei veel plezier in en nou merk ik ook dat ik weer met plezier naar haar toe ga. Dus net zoals Maartje zegt, beetje afwisseling in wat je met haar doet kan een hoop verschil maken. Maarja, iedereen heeft wel eens een dipje, gaat vanzelf over. Sterkte!

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:15

Wat jammer Pris .

Karin heeft wel gelijk. Waarom ben je niet (meer) intensief met haar bezig?
Wil het rijden niet echt meer?
Bij mij gaat het rijden nu ook echt bagger. Gewoon, ik houd Simone niet meer. Maar op een gegeven moment gaat het altijd weer beter.

Ik snap dat je het erg druk hebt met je studie. Wordt Roos verder wel gevoerd/uitgemest/etc. als jij er niet bent?
Dan kan je ook best wel eens een (paar) dag(en) overslaan, en haar een periode rust geven. Als je dan gewend bent aan je studie kun je de draad misschien weer oppakken.

Je kunt ook iets heel nieuws proberen, iets waarin jij en zij veel plezier hebben. Sterkte en succes!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:18

ik ken het héél goed dit Probleem. Als het rijden niet lekker gaat, dan heb je geen zin om er weer op te stappen, als je het dan ook nog druk hebt enzo. Ik zal haar lekker in het weiland gooien kan dat niet? Gewoon lekker ff wat rust gunnen, Roos en jou pris, dan heb je er wel weer zin in. Heb ik ook met mijn Roos gedaan, en dat hielp super!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:12

Ze staat ook altijd (dag en nacht) in het weiland mensen!
ff ter informatie

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:09

Aah Pris..

Ik zou haar niet meteen gaan verkopen hoor, denk dat je er later spijt van zult krijgen..

laat dr gewoon lekker een tijdje op de wei staan en bedenk waarom het niet meer leuk is..
vind je t rijden in de bak niet leuk? ga dan gewoon tijdje lekker buitenrijden.. of andersom..
gewoon alles beetje afwisselen, denk dat je er dan wel weer plezier in krijgt!~

Maarja, dat is weer makkelijker gezegd dan gedaan.. tja ik zou dr gewoon een tijdje vakantie geven en het daarna weer oppakken, dan heb je er vast wel weer zin in!

Mn pmbox / msnvenster staat altijd voor je open!

Robin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:58

Pris
Dit heb ik ook gehad dat weet je..
Maar achteraf was ik superblij dat ik r niet verkocht had
Over n tijdje vind je het vanzelf weer leuk en dan
kun je je niet meer voorstellen dat je er zo over gedacht hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 13:18

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik weet nog niet wat ik doe nu.

Zeker niet verkopen, dan ben ik zo bang dat ik spijt krijg .

Bedankt iig, ik heb er heel veel aan .

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:05

Idd.. best moeilijk.. Want stel dat je haar verkoopt en haar daarna heel erg gaat missen. Dan ben je nog verder van huis. Probeer inderdaad eens wat andere dingentjes te doen.. Misschien word het nog leuker.. Veel sterkte..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:59

Ik heb deze situatie ook gehad en heb me er wel doorheen gezet!! Ik had nergens zin in en Sonja was vaak ronduit een bitch Toch heb ik doorgezet en is het een lieve pony geworden.
Ik ben toen een andere opleiding gaan doen en 32 uur in de week gaan werken. Toen had ik de tijd niet meer om naar haar toe te gaan. Ze kreeg niet de aandacht die ze verdiende maar ook hard nodig had, wou ik er voor zorgen dat het goed bleef gaan.
Ik besloten om haar te verkopen, en voor haar geluk te kiezen en niet dat van mezelf.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:03

Ik denk dat je eerst moet kijken waarom je het niet meer leuk vind, als je der toch graag wilt houden moet je misschien iemand zoeken die haar wil rijden als jij geen zin hebt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:00

Ze staat lekker dag en nacht in het land?
Lekker laten staan dan

Ik heb ook een dip gehad, rijden trok me niet meer zo, knuffelen enzo nog wel, maar voelde me verplicht te rijden, daar heb je toch een pony voor?
Vriendin van me zei toen tegen me dat het je hobby is en dat een hobby vooral leuk moet zijn.
Je bent helemaal niets verplicht, behalve goed zijn voor je diertje maar rijden is niet per definitie het beste, als je het zelf al niet leuk vind zal je pony er ook niet vrolijker van worden.

Dus maak jezelf niet gek, voel je niet schuldig, ze staat lekker buiten, leidt nu een realxed leventje, ideaal zou zijn als er nog andere paardjes bij stonden om haar te vermaken en eigenlijk is dat allemaal toch zo slecht nog niet?

Zo kan je langzaam toewerken naar opnieuw helemaal blij en fanatiek worden of misschien met de tijd nog verkopen.