hoe vaak wassen jullie jullie paardenspullen? (verslijten?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sa777

hoe vaak wassen jullie jullie paardenspullen? (verslijten?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:12

Hoi allemaal,

Alles staat al opgeschreven... hoe vaak wassen jullie jullie paardenspullen (guetten, dekjes enz...).
Ik moet zeggen dat ik het heel regelmatig doe (eens het er heel vuil uitziet dat wil toch zeggen gemakkelijk 1 keer per maand). Vind het echt niet aangenaam dat alles zo vuil is.

Maar ik heb wel laast zitten te bedenken dat mijn spullen er wel rapper van verslijten (of dat denk ik toch)... mijn dekjes zien er vlug niet nieuw meer uit en mijn getten zijn ook niet super niet meer.
Of is het toch maar gewoon door het slijten en is dit normaal?

Wat doen jullie en denken jullie?

Anoniem

Re: hoe vaak wassen jullie jullie paardenspullen? (verslijte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:17

Wat is/zijn getten?

Was echt niet eens per maand. Ik was als ik denk dat het echt niet meer kan! (mbt de dekens). Dekjes wat sneller, als er vlekken op zitten die erg opvallen.

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:26

Euh... peesbeschermers en pijpkousen bedoelde ik

courage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:00

Uhmn, ik was ze als ze echt vuil zijn
Ik heb ook nog witte getten, en die was ik bijna elke keer als ik ze gebruikt heb. Gewoon even in een emmer steken

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:09

Ehm, ik spoel en borstel ze flink af, maar kun je die dingen dan gewoon in de wasmachine gooien dan? (peesbeschermers/strijklappen)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:52

Mijn peesbeschermers gaan heel af en toe in de wasmachine. Ze worden nooit echt super vies. Alleen als ze vol prut zitten spoel ik ze af en hang ze op te drogen.

Mijn chabrakken gaan na een keer of 5 in de machine.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:54

ik was me sjabrakken/dekjes/pads zodra ze vies zijn.... staat bij mij niet echt een tijd voor... me peeskappen e.d. gaan ook regematig de wasmachine in als ze vies zijn...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:22

Dekjes en bandages gebruik ik gewoonlijk 2 keer en dan gaan ze in de was. Peesbeschermers gebruik ik iets langer maar die worden dan ook na elke keer afgespoten met de tuinslang. En dekens, die gaan pas de was in als het volgende er op moet

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:35

Na het rijden haal ik met een speciale borstel altijd de losse haren van mijn dekje. Als mijn paard heeft gezweet dan spuit ik de onderkant van mijn dekje altijd af met de brandslang. Na een nachtje (of twee) is die dan weer droog. Op deze manier houd ik het vrij schoon en hoeft het niet zo vaak de wasmachine in.

Peesbeschermers gebruik ik niet meer. Die gooide ik voorheen zo af en toe eens in een biotexsopje. Als ze erg vies zijn na het rijden deed ik ze gewoon even onder de kraan om af te spoelen.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:11

Ik gebruik zelden peesbeschermers, die gaan in de wasmachine als ze zo vuil zijn dat ik ze niet meer proper geborsteld krijg.

Dekjes gaan na een keer of drie gebruiken in de wasmachine...

sa777

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 11:30

En vinden jullie dan niet dat jullie spullen vlugger verslijten?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:36

Nee ik vind juist dat ik langer met mijn spullen doe... ook met mijn tuig maar ook met mijn dekjes als je het schoonmaakt als het nog niet super vies is dan blijft het vaak mooier

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:44

Tuurlijk slijt alles er sneller van !!!

Daarom heb je ook spullen voor wedstrijd en voor training. Of te wel alles dubbel.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:49

Citaat:
sammetje schreef:
Na het rijden haal ik met een speciale borstel altijd de losse haren van mijn dekje. Als mijn paard heeft gezweet dan spuit ik de onderkant van mijn dekje altijd af met de brandslang. Na een nachtje (of twee) is die dan weer droog. Op deze manier houd ik het vrij schoon en hoeft het niet zo vaak de wasmachine in.

Ik weet niet of je je spullen in een zadelkast oid hebt liggen, maar als je dat wel hebt, dan kun je in je kast een vochtvreter zetten, dan zijn je natte spullen veel sneller droog!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:52

Goh, natuurlijk verslijten mijn dekjes van ze te wassen, maar als ik ze drie keer gebruikt heb zijn ze echt wel smerig, dus tja, dan moeten ze wel gewassen worden.

Shasadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:19

Was mijn dekjes en bandages ook meestal na 3 keer gebruiken en soms zelfs al na 1 keer op (ligt een beetje aan de kleur ).

Alles slijt wel veel sneller maar ja zo krijg je dan ook nog weer eens wat nieuws denk ik dan enne het scheelt als je meerdere setjes hebt.

Oh ja mijn peesbeschermers spoel ik meestal af (als ze vies zijn dan he) zitten ze echt onder de blubber gaan ze de wasmachine in (zo 3 keer per jaar). De dekens doe ik na een maand of 3 a 4 af en dan gaat er een schone op en worden de vieze gewassen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 14:58

dekejs en bandage's gaan bij mij de was in als het vuil te zien is, dus vieze vlekken.
mijn laarzen (rubber) was ik elke keer na het rijden net als mijn bit.