Zweetblad Wintec te kort voor lange mensen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

biewie

Zweetblad Wintec te kort voor lange mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 08:27

Ik heb het model Wintec voor de Pro dressuur gehad, en die zweetbladen waren te kort voor mijn lange benen. Mijn laars kwam telkens onder het randje.

Toch zou ik graag het nieuwe model (Pro, geen cair) weer willen hebben, maar hebben anderen dit probleem ook met Wintec?

Ragne

Re: Zweetblad Wintec te kort voor lange mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 09:27

Ik had de Wintec 2000 veelzijdigheid waarmee ik ook soms vastzat aan de zweetbladen, maar ja een veelzijdigheidszadel heeft natuurlijk ook kortere zweetbladen. Wel héél irritant is het.
Het jammere van Wintec is dat al die zadel 17,5 " zijn en dat sommige mensen gewoon een maatje groter met langere zweetbladen nodig hebben.

Maar ja Isabell Werth is ook niet zo groot he :P

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:42

Dat is inderdaad jammer ja, ik denk dat ik maar eens naar de ruitersportzaak ga om op zo'n zadel te zitten, en te kijken hoe het nu past.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:58

Ragne schreef:
Het jammere van Wintec is dat al die zadel 17,5 " zijn en dat sommige mensen gewoon een maatje groter met langere zweetbladen nodig hebben.

Je heb ook 18 inch zadels van wintec alleen moeten die apart besteld worden, moet je gewoon navragen bij je ruitersportzaak.
Bij divoza kon het toendertijd bij mij ook niet, maar bij mijn ruitersportzaak wel!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:26

Ik hou het hier een beetje in de gaten..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:27

Joyja schreef:
Ragne schreef:

Je heb ook 18 inch zadels van wintec alleen moeten die apart besteld worden, moet je gewoon navragen bij je ruitersportzaak.
Bij divoza kon het toendertijd bij mij ook niet, maar bij mijn ruitersportzaak wel!

idd voor Kaylee heb ik ook de Wintec Pro dressuur 18 inch en ik ben zelf tegen de 1.84 lang met lange dunne stelten Dit zadel heb ik laten aanmeten door van Rijs uit Zevenhuizen.

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 07:29

Ik ben 1.78m met ook lange stelten.

Gouda, kun je je nog herinneren hoe duur het aangepaste zadel was? En bevalt het je goed?

De enige reden dat ik toen het zadel heb weggedaan was vanwege die zweetbladen die net onder mijn laars hingen.
Verder was het een perfect zadel!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 11:03

beugels een gaatje korter.. Deed ik ook met mn shetlandertje die ik ooit heb gehad

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:56

biewie schreef:
Ik ben 1.78m met ook lange stelten.

Gouda, kun je je nog herinneren hoe duur het aangepaste zadel was? En bevalt het je goed?

De enige reden dat ik toen het zadel heb weggedaan was vanwege die zweetbladen die net onder mijn laars hingen.
Verder was het een perfect zadel!

Hij was geen eens aangepast Hij bevalt zeker goed zit lekker zacht, lekker ruim, onderhoudsvrij en ligt goed op mijn paard. Volgens mij was hij € 500.00 nieuw inclusief aanmeten op locatie, hoes, singel en beugels met riemen (heb ook gereden op meerdere zadels maar deze lag meteen goed).

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 13:06

Ik ga ervoor! Bedankt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 13:20

Krijg je vast geen spijt van ook al is een zadel heel persoonlijk.