Kan je een nieuw inentings boekje gewoon aanvrage bij de DA?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

positiefo

Kan je een nieuw inentings boekje gewoon aanvrage bij de DA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:12

Hallo!! Ik heb een pony gekocht maar die mensen zijn het intentings boekje kwijt! heb wel ze paspoort(papiere enzo) maar dat entings boekje niet! Kan je dat gewoon aanvragen! Heb namelijk geen idee

Barco

Re: Kan je een nieuw inentings boekje gewoon aanvrage bij de

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:20

staan de inentingen niet gewoon in het paspoort??? Ik heb nu ook niet meer het inentingsboekje nodig. Alles staat in het paspoort.
anders ben ik bang als je geen verleden hebt (qua inenten) je weer basisinentingen moet laten geven.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:24

Neej want hij is niet gechipt dus heb nog een oud paspoort wat ik dus ook nog eventjes moet gaan regelen! maar wat zijn de basis inentingen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:27

Het oude (losse) inentingsboekje is niet meer geldig. Entingen horen tegenwoordig in het paspoort te staan, en dat paspoort hoor je bij je te hebben op wedstrijden en als je je paard (met trailer of vrachtwagen) over de weg vervoert.

Als het inentingsboekje zoek is, is het heel makkelijk: dan laat je de DA een nieuwe basisenting geven. Dat zijn twee entingen met minimaal 4 en maximaal 6 weken ertussen. Daarna ent je netjes ieder jaar binnen het jaar. Deze entingen worden in het paspoort geschreven en zo heb je dan alles in orde.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:30

Karin schreef:
Het oude (losse) inentingsboekje is niet meer geldig. Entingen horen tegenwoordig in het paspoort te staan, en dat paspoort hoor je bij je te hebben op wedstrijden en als je je paard (met trailer of vrachtwagen) over de weg vervoert.

Als het inentingsboekje zoek is, is het heel makkelijk: dan laat je de DA een nieuwe basisenting geven. Dat zijn twee entingen met minimaal 4 en maximaal 6 weken ertussen. Daarna ent je netjes ieder jaar binnen het jaar. Deze entingen worden in het paspoort geschreven en zo heb je dan alles in orde.

aha oke! want van me welsh heb ik dus nog het oude enting boekje wel de niewue al van et chippe) maar die arts zei dat hij dat bij de 1e aankomende enting zou overzetten ofzo! dat ie dan een sticker er in doet dat hij basis inentingen allemaal gehad heeft ofzo
gr jen