plaats van het lamswol medicinaal sjabakje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miekedar

plaats van het lamswol medicinaal sjabakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:09

Domme vraag maar ik kocht me een Mattes medicinaal lamswollen sjabakje. Het is zo'n volledig model dus het zadel zit er helemaal in. Ik gebruik het niet voor de show maar voor men paardje met stijve rugspieren en een zwak rugje. Men zadel heb ik mooi laten aanpassen maar het kan niet zacht en goed genoeg zijn. Ik wil problemen in de toekomst vermijden.

Nu vraag ik me af als de wol zo goed is voor spieren en je legt er eerst een gewoon dekje op de paardenrug en dan het wolletjes gaat dan de kracht van de wol niet verloren?

En als je het dan recht op de paardenrug legt moet het dan niet vaak gewassen worden?
wie weet het antwoord??

harnessmaker

Re: plaats van het lamswol medicinaal sjabakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:29

als je het gebruikt dien je het wel rechtstreeks op de rug te gebruiken. Overigens komt zo'n shabrak de zadelligging niet ten goede.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 06:30

Wil je zeggen dat men zadel dan niet goed meer zal liggen en dat ik het weer moet laten aanpassen?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 06:54

Heb je je paard al laten behandelen door een osteopaat? Als je dan alles over hebt voor je paard zijn ruggetje zou ik dat ook overwegen. mijn paard is er enorm van opgeknapt. Bij dat bont: het gaat om de veerkracht van de wol waardoor de kracht beter wordt verdeeld over de rug. Ik denk dat het niet uit maakt of er dan een dekje onder zit. alleen als je meerdere laagjes gebruikt blijft een zadel wel minder goed zitten. (net als met twee paar sokken over elkaar aandoen)

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 06:37

Ja hoor osteopaat is geweest en ze is behandeld. Ik dacht alleen als je er een dekje onder legt dan komt de schapenvacht niet meer op de huid hoe kan het dan nog effect hebben? Maar ik zal het mis zien zeker

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 06:48

Ik deed m altijd alleen onder t zadel. Dus zonder dekje. Kan gewoon gewassen worden, en zelfs fftjes in de droger! (wordt ie weer lekker zacht) Het is wel een dik dek, dus idd, het kan dat je zadel daardoor niet goed meer ligt. Als je met zulke dekjes (of bv gelpad) rijdt, moet je je zadel eigelijk daar op laten aanpassen!! Succes!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 06:58

miekedar schreef:
Ja hoor osteopaat is geweest en ze is behandeld. Ik dacht alleen als je er een dekje onder legt dan komt de schapenvacht niet meer op de huid hoe kan het dan nog effect hebben? Maar ik zal het mis zien zeker

Het gaat om de drukverdeling. die wordt niet anders als je er een dekje onder legt volgens mij....

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 11:16

oh, oK