niet verzekerd als je bitloos rijdt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

R_MW

niet verzekerd als je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:35

Hoi!

Ik rij sinds de zomer bitloos (touwhalster a la parelli) en dit gaat erg goed.

Nu hoorde ik vandaag dat je niet verzekerd bent als je bitloos rijdt. Klopt dit? Op paardnatuurlijk.nl staat dat het niet waar is en dat leek me ook logisch, maar ik wil het toch graag van anderen ook horen, want ik wil natuurlijk wel verzekerd zijn!

Ibbel

Re: niet verzekerd als je bitloos rijdt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:40

Waar dit broodje aap vandaan komt mag Joost weten.

Wat voor verzekering heb je het eigenlijk over? WA, mag ik aannemen?
WA vraagt nergens naar. Ooit in je polisvoorwaarden het woord PAARD zien staan? Laat staan optoming...
WA stelt heel algemeen dat schade aangericht door huisdieren gedekt is. Paard is ook huisdier, zolang je er geen 10 hebt, want dan zal je een bedrijfs-WAverzekering moeten afsluiten. En hoe dat huisdier erbij loopt, zal de verzekering een zorg zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:41

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:49

@Pubelia: ja klopt, is dubbelop. Wist niet waar ik hem moest plaatsen.Sorry.

@Ibbel: dat meisje van wie ik het hoorde zei dat ze haar verzekering had gebeld om het te vragen. Zij wilde in die tijd met een hackamore rijden en haar werd verteld dat je dan niet (WA) verzekerd bent.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:35

Ibbel schreef:
Waar dit broodje aap vandaan komt mag Joost weten.

Wat voor verzekering heb je het eigenlijk over? WA, mag ik aannemen?
WA vraagt nergens naar. Ooit in je polisvoorwaarden het woord PAARD zien staan? Laat staan optoming...
WA stelt heel algemeen dat schade aangericht door huisdieren gedekt is. Paard is ook huisdier, zolang je er geen 10 hebt, want dan zal je een bedrijfs-WAverzekering moeten afsluiten. En hoe dat huisdier erbij loopt, zal de verzekering een zorg zijn.

Super verwoord!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:42

De verzekering van het ruiterbewijs maakt het in ieder geval niks uit, daar heb ik het een tijd geleden aan gevraagd. Hoe de andere verzekeringsmaatschappijen er over denken kan je het beste even bij de betrokken maatschappij naavragen. Daarnaast kan het zijn dat je het bezit van een paard moet aanmelden om de verzekering dekkend te krijgen voor je paard.

Ook kan je bij sommige inboedelverzekeringen een 2e adres opgeven waar spullen van jouw staan, zodat die ook daar verzekerd zijn tegen diefstal, etc. Dit is dan waarschijnlijk ook goedkoper dan een aparte tuigverzekering. (Paard zelf zal daar niet onder vallen).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:55

Citaat:
@Ibbel: dat meisje van wie ik het hoorde zei dat ze haar verzekering had gebeld om het te vragen. Zij wilde in die tijd met een hackamore rijden en haar werd verteld dat je dan niet (WA) verzekerd bent.

Dan moet er expliciet in de polisvoorwaarden staan dan rijden met een hackamore niet gedekt is. Laat mij een kopie ervan zien, en ik geloof het. Al het andere is b*llsh*t. Inclusief telefonisch gezwam van een verzekeringsmedewerker die waarschijnlijk niet eens weet wat een hackamore is.

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:02

@Ibbel: dat idee had ik dus ook toen ze het verhaal vertelde. Het leek me al sterk. Bedankt voor je geruststelllende reactie!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:05

Lijkt me niet waar, er zullen weinig verzekeringsmedewerkers zijn die überhaupt weten hoe en wat in de paardenwereld.
En waarom zou je niet verzekerd zijn als je bitloos rijdt?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:26

Ibbel schreef:
Citaat:

Dan moet er expliciet in de polisvoorwaarden staan dan rijden met een hackamore niet gedekt is. Laat mij een kopie ervan zien, en ik geloof het. Al het andere is b*llsh*t. Inclusief telefonisch gezwam van een verzekeringsmedewerker die waarschijnlijk niet eens weet wat een hackamore is.

uhhhh....kalm aan he, er zijn best verzekeringsmedewerkers die weten wat een hackamore is!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:28

Cadish schreef:
Lijkt me niet waar, er zullen weinig verzekeringsmedewerkers zijn die überhaupt weten hoe en wat in de paardenwereld.

.....geldt ook voor jou......

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:42

Lekkere onzin.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 02:44