oppas kerst/oudjaar voor onze veestapel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

oppas kerst/oudjaar voor onze veestapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 16:31

Wij gaan met kerst en oudjaar op vakantie en zoeken daarvoor oppas voor onze veestapel, te bestaan uit 2 shetten, een ijslander en een twenter, een maffe hond, twee mega grote konijnen en twee knuffel kippen.

Hoe doen jullie dat?
Besteden jullie de dieren uit her en der, of zoek je iemand aan huis die alle dieren in een keer kan verzorgen?
Via zo'n oppascentrale of familie/vrienden?

Wij wonen in de kop van overijssel.

Groetjes Cindy

bergkraai

Re: oppas kerst/oudjaar voor onze veestapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:03

Hoi, ik zou proberen via vrienden/familie... Mn jaarling staat ergens bij mensen gestald dus die zou ik niet hoeven onderbrengen maar onze hondjes die brengen wij altijd naar mensen toe.....

Je zou ook kunnen voorstellen dat mensen in jullie huis mogen, maar het is wel de kerstperiode dus de vraag is of iemand dat wil! En anders natuurlijk de buren vragen! (mits je natuurlijk zo'n contact hebt met de buren!!)

Gr. Loset

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:38

Met de ene kant buren hebben we een goed contact maar zijn al oudere mensen, die wil ik er niet mee lastig vallen.
Met de andere buren hebben we geen contact.

Normaal gesproken vragen we idd iemand die dan hier in huis wil zitten, maar omdat het de feestdagen betreft vraag ik niet zo gauw iemand om huis en haard te verlaten.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:08

Misschien vind iemand het juist wel leuk om in die tijd bij jou thuis op te passen. Dan zijn ze ook even weg tijdens die dagen... Ik zelf zou t eerst aan bekenden vragen en anders nog zo'n oppascentrale proberen. Konijnen en hond zijn nog wel makkelijk ergens anders onder te brengen maar t wordt anders best veel geregel zeg....

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:13

Zou ervoor gaan om de dieren lekker thuis te laten. Je hebt best kans dat mensen het juist leuk vinden om de vakantie bij jou 'buiten' door te brengen. In landleven ofzo zie je vaak dit soort acties. Een oproepje op bokt is wellicht ook een idee om zo geschikte oppassers te vinden. Wel handig om te bepalen of ze dieren mee kunnen nemen (bijv. eigen hond).

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:28

ik denk dat ik idd een oproepje ga plaatsen op bokt als mijn voorraad vrienden en familie is uitgeput...
Voorheen sleepte ik de dieren her en der naar oppas adressen, maar nu met een twenter en een drachtige merrie vind ik dat gezeul maar zozo.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:46

Buurmeisje van hier doet altijd de paarden en de konijnenstapel. De buren doen altijd de katten en de hond gaan in pension.

Ik zal eens even voor je denken of ik iemand ken het is toch in Steenwijk?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:48

Ik zou zo langskomen hoor. Vakantie zit er voor ons neit in en zoiets zou dan een goede oplossing zijn, denk dat er wel meer mensen zo over denken.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:48

klopt.....maar het liefste heb ik iemand in huis, heb nogal verwende hond en konijnen
Bovendien is dan ook alles bij de hand voor alle beestjes.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:50

karoliena schreef:
Ik zou zo langskomen hoor. Vakantie zit er voor ons neit in en zoiets zou dan een goede oplossing zijn, denk dat er wel meer mensen zo over denken.

Tja, we hebben hier een prachtige omgeving, vlakbij bos e.d....we wonen aan de rand van Steenwijk met de weide ong. 100 meter achter ons huis, verder een gewone nieuwbouwwijk, wel lekker rustig.
Het zou nog niet eens zo'n gek idee zijn om dan iemand "vakantie "te laten vieren in ruil voor verzorging van de dieren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:55

Ja ik zou het zo oplossen. Net zo makkelijk. Heeft iemand vakantie en als je goed zoekt en ruim de tijd neemt om met elkaar te mailen, bellen enz kan je ook rustig kijken of iemand geschikt lijkt

Bedoelde ook bij je thuis komen hoor haha. Nee met zoveel dierne zou ik ook niet willen dat iemand twee keer per dag of zo maar langskomt, zeker niet met een hond, die zou zoch dood ongelukkig gaan voelen denk ik zonder gezelschap om het zo maar even te noemen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 18:57

karoliena schreef:
Ja ik zou het zo oplossen. Net zo makkelijk. Heeft iemand vakantie en als je goed zoekt en ruim de tijd neemt om met elkaar te mailen, bellen enz kan je ook rustig kijken of iemand geschikt lijkt

Bedoelde ook bij je thuis komen hoor haha. Nee met zoveel dierne zou ik ook niet willen dat iemand twee keer per dag of zo maar langskomt, zeker niet met een hond, die zou zoch dood ongelukkig gaan voelen denk ik zonder gezelschap om het zo maar even te noemen

Jij snapt het........

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:59

Haha, wij gaan pas op vakantie als ik mn mini's mee kan nemen. Wil de zorg neit aan iemand anders over laten, hihi. Ik ben heel erg, ben bang dat andere mensen ze minder goed verzorgen erg he.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:10

Wij gaan gewoon niet op vakantie, simpel zat.
Je kiest voor de dieren. Je moet het niet half half doen.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:16

Sjonniej schreef:

Dus maw, je zou nooit op vakantie kunnen als je dieren (aan huis) hebt?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:19

Ik doe niets half half en regel daarom tot in de puntjes oppas voor onze dieren als we eens weg gaan.

Het een sluit het andere toch niet uit?

Karoliena:
Die instelling begrijp ik helemaal......de eerste keer dat ik een oppas had voor onze dieren heb ik iemand helemaal doorgedramd over wat wel en niet moest, en ook nog eens een handboek geschreven van tig pagina's met allemaal "Wat als "scenarios + de dan te volgen strategie.......

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:24

Hahaha. Dat kan ik me helemaal voorstellen. Bij ons viel de zin: 'Zullen we op vakantie gaan dit jaar'. En ik was al drie weken aan het bedenken hoe het dan met de pony's moest. Had inderdaad al bedacht om een heel mapje te maken met alle tel. van iedereen die ik ken zo'n beetje haha. Daarnaast zou ik echt drie per dag gaan bellen dus de lol was er voor mn vriend al af om nog was te gaan. Best zielig eigenlijk.

En dan zag ik nog allerlei rampen scenario's. Dus daarom gaan wij gewoon niet weg zonde ze anders heb ik het de hele vakantie nergens anders over, haha

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:59

Als ik niet thuis ben doet mijn zusje de pony's. En als zij er niet is is het mijn pakkie aan.

Langer dan een week zonder m'n pony's houd ik niet uit, dus dat schiet niet erg op voor m'n vriend .
Volgend jaar zomer nemen we misschien 2 pony's mee, dan kan hij mennen en ik rijden en zoeken we gewoon een leuk bosrijk gebied oid.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:44

sassie22 schreef:
Sjonniej schreef:

Dus maw, je zou nooit op vakantie kunnen als je dieren (aan huis) hebt?

Inderdaad. Dan is een kat, hond, goudvis nog anders.
Maar als je grote dieren aan huis hebt, vind ik niet dat je dan zomaar een week helemaal weg kan. Zonder dat je iemand vast hebt die ze dan een schepje eten geeft en evt. rijdt.

Maar dat is mijn mening

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:46

Wij gaan ook niet op vakantie. We hebben twee paarden en twee honden en een kat en een konijn. Om daar opas voor te vinden is niet makkelijk. Plus dat het ene paard een chronische ziekte heeft en op zijn tijd medicijnen nodig heeft. Dat is heeel moeilijk voor een buitenstaander te zien.
Maar ook als de paarden eens ziek worden en er gaat wat mis. Wat dan. Diegene die opast voelt zich schuldig enz. Moet er eigenlijk niet aan denken. Zou geen rustig moment hebben, dan maar geen vakantie.

inge_aryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:27

Wanneer kennissen van ons op vakantie gaan passen wij altijd graag op. Er staan daar 10 paarden, 3 katten en nog een boel schapen. Voor ons is dat dan ook een soort vakantie. Je stapt je bed uit en wordt dan begroet door het vrolijke gehinnik! Ook vind ik het fijn dat je de hele dag bij je eigen paardje in de buurt bent!

Er kunnen natuurlijk altijd dingen gebeuren, zowel leuk (2x bij de geboorte van een veulen geweest!), als minder leuk (koliek, wond aan been, darmen van een schaap eruit). Dan gebruik je gewoon je gezonde verstand.

Zo zijn we dus allemaal blij, hun even lekker ertussenuit en wij ook!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:44

wij hebben 1x geprobeerd in de zomer op vakantie te gaan naar zwitserland. we hadden toen een koe en 3 paarden, die heb ik in de wei gezet, buurman zou iedere dag het water controleren.
Ik heb het 5-6 dagen uitgehouden, toen zijn we weer teruggegaan. :-o

Gelukkig is mijn vriend ook niet zo reislustig, dus het is wel goed zo.
Al zou ik er af en toe best wat daagjes tussenuit willen....

Er zijn dan wel mensen die ik zou kunnen vragen ons huis te betrekken, maar das ook weer een heel gedoe.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:04

Ik zou zo'n aanbod wel aannemen denk ik, hoef ik mooi geen kerst met familie te vieren haha

en sjonniej; ik begrijp je standpunt ergens wel, maar ik vind het erg ver gaan om omdat je dieren hebt dan maar nooit op vakantie te gaan.
Als je zorgt voor goede verzorging is daar niets mis mee imo!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:28

Ik pas wel eens (een paar) weken op op dieren van mensen, voor een vergoeding.
Mensen willen toch op vakantie, en willen toch graag dat ze hun diertjes lekker thuis met een liefdevol iemand achter kunnen laten.
Daarom vind ik het ook erg leuk om te doen, ben zelf dierenvriend op en top, en snap maar al te goed dat mensen toch op vakantie willen, maar het soms niet doen omdat ze dieren hebben.

Als je niemand kan vinden, ik bied me bij deze aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 12:52

wij hebben danwel een hele boerderij achter ons als we op vakantie zouden gaan, maar dan nog zou ik niet gaan om de dieren die ik heb..

wat als jou paard ziek word...dan moet de wildvreemde loge een beslissing nemen wat er mee gaat gebeuren omdat jij op vakantie bent en waarschijnlijk niet 123 naar huis kan komen.