Wat voor deze stal vragen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Wat voor deze stal vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:23

Omdat de ene pony van de kinderboerderij aankomende week helaas wordt ingeslapen (Cushing in een vergevorderd stadium) . Hierdoor is de andere pony alleen.

Er is dan dus een box vrij.
Omdat de kinderboerderij eigenlijk altijd kneusjes en afdankertjes gehad heeft omdat er weinig tot geen budget is om een goede pony te kopen. Wordt er nu gedacht om de box voor de komende winter tot april of zo voor een pony te verhuren. Zodat van het geld wat daarmee verdient wordt aankomend voorjaar een geschikte pony gekocht kan worden.

Nu is de vraag wat je daarvoor zou kunnen vragen.
Ik zal even opnoemen wat de faciliteiten zijn.
box 2x3m
Overdag evt buiten in de graspaddock met de shet 's nachts op stal.
Incl brok, stro en hooi.
Er wordt 2x per dag brok gevoerd en 2x per dag hooi.
Uitmesten wordt gedaan.
Geen bak, maar wel de mogelijkheid om op de graspaddock te rijden. Ook buiten het hek zijn er genoeg grasvelden waar gereden/ gelongeerd kan worden.
Ook kan er in de parken in de buurt buitengereden worden.
Verder is er een kantoor/kantine waar koffie thee gezet kan worden.
Toilet
Mogelijkheid om een kast te plaatsen om spullen in te bewaren.
De eigenaar krijgt een sleutel van het terrein om buiten openingstijden binnen te komen. Verder is er overdag vrijwel altijd toezicht.
Er wordt door bezoekers niet gevoerd, dus je houdt er geen vervelend bedelend paard aan over.

Eis van de kinderboerderij: Lief voor kinderen, en kinderboerderijdieren, geen hengst.

Wat zou je hiervoor kunnen vragen?

dorientjuh

Re: Wat voor deze stal vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:43

Een stal van 2x3 is wel erg klein, en het ligt er ook aan hoe groot de graspaddock is. Ik zou op basis van de gegeven info ongeveer 100 euro willen geven.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:54

Het is ook echt een ponybox. Tot 1.35m gaat het goed. De graspaddocks zijn denk ik allebei zo'n 700 m2

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 15:58

In princiepe bieden jullie all in zonder al te luxe facciliteiten maar zijn wel alle basisprinciepes aanwezig.
Ik zou € 150 per maand vragen, afhankelijk van het stallingsaanbod bij jou in de omgeving.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:19

Ik zou niet kiezen voor een stal waar ik na de winter weer weg moet. Ik weet niet of mensen daar wel zo op zitten te wachten.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 17:44

Het is natuurlijk wel zo dat de winter er weer snel aan komt en dat veel stallen hier in de omgeving nu al vol zitten of peperduur zijn. Je moet het een beetje zien als overwinteren voor een pony die in de zomer elders 24/7 op het land gaat. Verder is het hier in de omgeving heel moeilijk, zelfs haast onmogelijk een stal te vinden waar ze 's winters ook veel buiten lopen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:01

Marsu schreef:
Het is natuurlijk wel zo dat de winter er weer snel aan komt en dat veel stallen hier in de omgeving nu al vol zitten of peperduur zijn. Je moet het een beetje zien als overwinteren voor een pony die in de zomer elders 24/7 op het land gaat. Verder is het hier in de omgeving heel moeilijk, zelfs haast onmogelijk een stal te vinden waar ze 's winters ook veel buiten lopen.

Daarom kun je er ook best € 150,- voor vragen.
Daarbij zijn er echt wel genoeg mensen die alleen 's winters een stal willen en van de zomer hun paard weer op het land gooien. Mensen wisselen vaker van stal dan je denkt.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:04

Ik denk ook dat je zo tussen den € 100,-- en € 150,-- voor kunt vragen. Wel een mooie oplossing

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:16

Wij hadden zelf ook zo iets in gedachten. Zijn er verder nog mensen (uit de randstad) die hun mening kunnen geven over de prijs?

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:13

Ik denk dat 100 a 150 een redelijke prijs is aangezien hier in de randstad alles rond de 200 euro 250 ligt

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:15

Marsu schreef:
Het is ook echt een ponybox. Tot 1.35m gaat het goed. De graspaddocks zijn denk ik allebei zo'n 700 m2

Als het alleen voor ponny's geld dan rond de 60 euro, paarden rond de 90 euro (die er dus niet in kunnen) Je kan het niet vergelijken met een pension stalling, zeker omdat het maar voor tijdelijk is. Maar ik woon gelukkig ook niet in de randstad waar alles zo veel duurder is.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:22

Je kan het niet vergelijken met pension, geen binnenbak/buitenbak, poetsplaats, solarium etc. Wel weidegang en voer/hooi, ik denk hooguit 100 euro en dan vind ik het al vrij prijzig eerlijk gezegd

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:06

Wat moet ik onder poetsplaats verstaan? Als je daarmee een plek om vast te zetten om te poetsen bedoelt. Dan kan ik zeggen dat die er wel is, zelfs binnen eventueel.
Ook hebben we een tuinslang. Dus ja we hebben een spuitplaats.

Daarbij hebben lang niet alle pensionstallen een solarium of binnenbak.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:11

als je nou anders nog een leuke pony voor weinig geld zoekt, binnen de stichting hebben we nog wel iets geschikts staan. een 8 jarige voskleurige merens merrie, geweldig lief. Wil bij voorkeur de hele dag tutten en knuffelen maar is eigenlijk niet te berijden. Plaatsingbijdrage van dit dier is, even uit mijn hoofd, geloof ik, 100 euro.

Als je meer info wil kan je pb'en

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 21:31

@ Leonoor. Dat is het punt nu juist. We hebben de laatste jaren eigenlijk alleen maar pony's gehad waar wat mee was waardoor ze niet bereden konden worden. Dat is op zich geen enkel probleem, ze krijgen hier namelijk een fantastisch pensioen. Maar in de praktijk blijkt dat er grote behoefte is aan een pony waar eens op gezeten kan worden.
Pennymeisjes blijven weg, omdat ze na het poetsen niet mogen rijden. Vrijwilligers komen wel, maar willen dan eigenlijk dat hun zoon of dochtertje na het gedane werk dan even een rondje op de pony mag. En zijn dan een beetje beledigd als je uitlegt dat dat niet kan. De mensen met kinderen haken hierdoor dan af, want het kind blijft elke keer zeuren of ze op de pony mogen. En de vereniging draait volledig op vrijwilligers, dus die moet je koesteren.
Het is heus niet zo dat een pony hier hard hoeft te werken, maar 1of 2x per week een half uurtje moet wel kunnen. De andere pony (shet) wordt hier ook wel eens voor gebruikt, maar daar zijn kinderen al gauw te groot voor en hij is vrij heftig.

Maar Leonoor, Mochten ze van de week besluiten alsnog de stal niet te verhuren kom ik zeker bij je terug. Want dan zou jouw aanbieding zeker een oplossing kunnen zijn.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:31

Iedereen bedankt voor de reacties, morgenavond wordt het in het werkoverleg besproken. Waarschijnlijk weet ik donderdag meer.

Met dat paardje van Leonoor erbij heb ik ondertussen 4 pony's aangeboden gekregen.

Verder blijven reacties in dit topic of via pb meer dan welkom.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:50

manonnetjoe schreef:
Je kan het niet vergelijken met pension, geen binnenbak/buitenbak, poetsplaats, solarium etc. Wel weidegang en voer/hooi, ik denk hooguit 100 euro en dan vind ik het al vrij prijzig eerlijk gezegd

precies!
plus het feit dat jan en alleman aan je pony zit te aaien!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 11:56

Ik denk dat dat iets is wat je op een manege ook al gauw hebt. Daarbij staan de pony's bij ons achter een hek, dus er wordt eigenlijk alleen geaaid als ze zelf naar het hek toe lopen.
Maar van mensen uit de randstad heb ik hier nog niet veel gehoord, want daar liggen de prijzen en mogelijkheden toch anders dan in Zeeland of Limburg

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:56

Ik woon vlakbij Schiphol.
Voor mijn paard betaal ik per maand € 200,- inclusief binnenbak, 2 buitenbakken, solarium, wei, paddocks, stro en hooi en exclusief brok.
En geen mensen die alsmaar aan mijn paard zitten.

Ik zou hooguit € 75,- per maand willen betalen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:17

Nou, hier dan een reactie van iemand uit de randstad.. Ik stond zelf op een pensionstal voor 150 euro met buitenbak, weiland etc.. alles inclusief, dus ik zou echt max 80 euro uit willen geven.. Dat er geen bak is, is toch wel een erg groot nadeel. En daarbij is de stal klein.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:29

Het lijkt mij niet prettig dat jan en alleman aan je pony lopen te plukken. Ik weet ook dat mijn paard daar vrij onhandelbaar van zou worden. Dat is voor mij ook de reden dat ik mijn paard niet op een manege zou willen hebben. Veel te veel kinderen die daar rondrennen en mijn paard heeft een hoge aaibaarheidsfactor maar wordt door al die aandacht wel strontvervelend.

Daarnaast zou ik ook niet op een stal willen staan waarvan je weet dat je na de winter weg moet.

Maar voor mensen die met bovenstaande dingen geen moeite hebben lijkt het me wel wat.

Dat er geen bak is daar zou ik nog wel over heen komen. Ik denk dat een prijs van 150 euro inclusief wel redelijk is. Het is immers in de randstad en daar liggen de prijzen nou eenmaal wat hoger.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:30

Nou hier een reaktie van iemand uit het Gooi.
Ik vind de 100 tot 150 euro die er gevraagd zou worden echt niet teveel. Ik betaal per maand wel iets meer. Zelfs zonder binnenbak en solarium red ik het niet voor 200 euro.
Het is dus maar net hoeveel aanbod er is en hoeveel mensen er om een box verlegen zitten.
Er wordt heel duidelijk gezegd dat het om een ponybox gaat, dus 2 bij 3 meter is dan echt niet te klein. Helaas ken ik plekken genoeg waar paarden in boxen van 2 bij 3 gezet worden en dat zijn dan nog niet eens stallen met een gebrek aan paarden. Vaak hebben ze nog een wachtlijst ook,

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:16

Marsu schreef:
@ Leonoor. Dat is het punt nu juist. We hebben de laatste jaren eigenlijk alleen maar pony's gehad waar wat mee was waardoor ze niet bereden konden worden. Dat is op zich geen enkel probleem, ze krijgen hier namelijk een fantastisch pensioen. Maar in de praktijk blijkt dat er grote behoefte is aan een pony waar eens op gezeten kan worden.
Pennymeisjes blijven weg, omdat ze na het poetsen niet mogen rijden. Vrijwilligers komen wel, maar willen dan eigenlijk dat hun zoon of dochtertje na het gedane werk dan even een rondje op de pony mag. En zijn dan een beetje beledigd als je uitlegt dat dat niet kan. De mensen met kinderen haken hierdoor dan af, want het kind blijft elke keer zeuren of ze op de pony mogen. En de vereniging draait volledig op vrijwilligers, dus die moet je koesteren.
Het is heus niet zo dat een pony hier hard hoeft te werken, maar 1of 2x per week een half uurtje moet wel kunnen. De andere pony (shet) wordt hier ook wel eens voor gebruikt, maar daar zijn kinderen al gauw te groot voor en hij is vrij heftig.

Maar Leonoor, Mochten ze van de week besluiten alsnog de stal niet te verhuren kom ik zeker bij je terug. Want dan zou jouw aanbieding zeker een oplossing kunnen zijn.

tussen echt rijden en een rondje stappen aan de hand zit natuurlijk wel verschil, Kinderen mogen er namelijk overheen hangen, op klimmen, op staan etc. Maar serieus rijden, dat waardeert madam niet zo. Daar ziet ze gewoon het nut niet van in! Verder is ze gezond en stikbraaf.
Denk er maar eens overna!