Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

manonnetjoe schreef:Hoi!
Ik heb ooit wel eens gehoord dat je +/- 1 euro p/d moet tellen. Ik betaal 100 euro per jaar (gemeentegrond) en heb een weitje van mijn oude buren die er niks meer mee doen. Normaal gesproken zou je toch rond de 50 euro gaan zitten denken voor een halve hectare. Kun je niet eens een boer raadplegen? denk dat je daar ook wel iets wijzer van wordt.
Groetjes, manon
Ibbel schreef:Er bestaat zoiets als 'de pachtkamer'. Googel er maar eens op. De pachtkamer doet gerechtelijke uitspraken over pachttarieven, verlengen/verbreken van pacht, etc. Daar zou je dus geldende normale tarieven voor het pachten van grond kunnen vinden. Het kadaster kan je misschien ook helpen.
Heel lang geleden was 1000 gulden per jaar per hectare een normale pachtprijs, ik vermoed zo dat dat nu eerder 2000 euro is. Dan kom je dus al aan 175 euro per maand voor 1 hectare, zonder stal.
Een redelijke prijs voor een kwart hectare wei (en kleiner wordt krap, voor 1 paard) + stal zou toch al gauw jouw hoogste bedrag zijn, 80 euro dus. Huurprijzen zijn bovendien altijd hoger dan pachtprijzen.
de wei die ik wel (huur) en waar de paarden in staan (zomer 1 hectare- winter 1.5 hectare) kost mij 420euro per jaar, zonder schuilstal 
Schatjes schreef:Waar ik zou komen te staan is ook meer een schuil stal. Ik vraag me af of ze het daar niet te koud in krijgt als het gaat vriezen?
Ze kunnen tot -20 prima tegen de kou. En als ze dan zelf ook nog kunnen kiezen dat ze uit de wind/regen etc kunnen gaan staan hebben ze een prima leefomgeving