Hulp nodig om de prijs te bepalen voor een wei te huren.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is een goede prijs voor goede weidegang met inloop stal

30 tot 40 euro
Geen stemmen
40 tot 50 euro
Geen stemmen
50 tot 60 euro
Geen stemmen
60 tot 70 euro
Geen stemmen
hoger dan 80 euro
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Schatjes

Hulp nodig om de prijs te bepalen voor een wei te huren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:55

Ik ga deze week om de tafel zitten om de prijs te bepalen die ik moet gaan betalen om mijn paard te stallen in een wei bij mensen aan huis. Het is geen manege of pension. Ze hebben een wei met een inloop stalletje met vers leiding water (zal van de winter wel bevriezen). Hoe groot de wei precies is weet ik niet, maar wel groot genoeg dat hij er een fijne weidegang heeft. Verder heb ikzelf hooi en hoeven ze niet naar het paard om te kijken, want ik verzorg hem gewoon zelf elke dag.

Het probleem is dat zij ook niet echt een prijs indicatie hebben en ik ook niet, vandaar dat ik jullie hulp in roep. Wat betallen jullie zo ongeveer voor een wei met stalletje per maand of per jaar? Ik hoef geen prijsvergelijkingen met echte manege's of pensionstallingen, want die prijsklasse is een stuk hoger normaal gesproken.

Ibbel

Re: Hulp nodig om de prijs te bepalen voor een wei te huren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:20

Er bestaat zoiets als 'de pachtkamer'. Googel er maar eens op. De pachtkamer doet gerechtelijke uitspraken over pachttarieven, verlengen/verbreken van pacht, etc. Daar zou je dus geldende normale tarieven voor het pachten van grond kunnen vinden. Het kadaster kan je misschien ook helpen.
Heel lang geleden was 1000 gulden per jaar per hectare een normale pachtprijs, ik vermoed zo dat dat nu eerder 2000 euro is. Dan kom je dus al aan 175 euro per maand voor 1 hectare, zonder stal.

Een redelijke prijs voor een kwart hectare wei (en kleiner wordt krap, voor 1 paard) + stal zou toch al gauw jouw hoogste bedrag zijn, 80 euro dus. Huurprijzen zijn bovendien altijd hoger dan pachtprijzen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:53

Ik betaal voor een wei van 3.500m2 euro 300 per jaar (zonder stal of water- maar ik gebruik het alleen om te hooien).
Een tip: spreek wel af dat alle verbetering aan de omheining bv niet gelijk inhoudt dat dit van hen is- maak er iig afspraken over, zodat duidelijk is wat van wie is!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:10

Ik zou zeggen 75-100 euro per maand; wij betalen 75 voor weidegang er hier is niets bij (schuilstal ofzo). Als ze verder niets aan de verzorging hoeven te doen zou ik zeggen tot 100 euro.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:16

wij betalen 500 voor +/- 1 hectare wei per jaar, zonder iets erbij.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:41

Zijn er maar zo weinig mensen die een wei huren met stal of zonder stal dat er zo weinig reactie is? meer als 80 euro zou ik ook niet willen betalen. Ik heb al eens eerder op een forum gekeken waar mensen het ook vroegen, maar daar kwamen veel lagere prijzen uit. hopenlijk krijg ik nog wat reacties. 2000 euro per jaar is wel erg veel voor 1 hectare. Daar heb ik toch wel mijn twijfels bij. Dat ligt eraan waarvoor de grond gebruikt wordt. wij krijgen voor anderhalve hectare nog niet eens de helft.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:47

Hoi!

Ik heb ooit wel eens gehoord dat je +/- 1 euro p/d moet tellen. Ik betaal 100 euro per jaar (gemeentegrond) en heb een weitje van mijn oude buren die er niks meer mee doen. Normaal gesproken zou je toch rond de 50 euro gaan zitten denken voor een halve hectare. Kun je niet eens een boer raadplegen? denk dat je daar ook wel iets wijzer van wordt.

Groetjes, manon

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:53

manonnetjoe schreef:
Hoi!

Ik heb ooit wel eens gehoord dat je +/- 1 euro p/d moet tellen. Ik betaal 100 euro per jaar (gemeentegrond) en heb een weitje van mijn oude buren die er niks meer mee doen. Normaal gesproken zou je toch rond de 50 euro gaan zitten denken voor een halve hectare. Kun je niet eens een boer raadplegen? denk dat je daar ook wel iets wijzer van wordt.

Groetjes, manon

Hij is zelf boer haha. En ik wordt omringt door boeren, maar die weten het ook niet. Dat zijn geen paardenmensen zoals jullie. Ik heb eens rongesnuffeld in mijn oude forums en ben dit nog tegen gekomen http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=436780 Dat zijn andere prijzen als nu vandaar dat ik het nu helemaal niet meer weet. Als er nou zo veel mogenlijk mensen reageren kan ik er het gemiddelde van nemen, dus nieuwe reacties zijn hardstikke welkom.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:20

Niemand???

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:28

ik betaal 75 euro per maand. daar heb ik bij een stal, en twee weides (alles bij elkaar bijna 2 hectare) en een paddock zonder electriciteit. en heb wel dingen van de vorige huurder over moeten nemen voor 170 euro een malig. en daar zat bij: alle weide palen met schrik draad. voorste wei enkel draar achterste wei dubbel draad, de paddock, een water pomp, en dan allerlei dingen die je nodig hebt voor de paarden en het houden er van. maar mijn bedrag is dus 75 euro met wei en stal.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:13

Ik betaal 25 euro per paard per maand en dan lopen ze op een paar hectare goede weidegrond. De boer verzorgd het onderhoud aan wei en omheining en hij zorgt dat er bij droog weer water aanwezig is.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:25

Ibbel schreef:
Er bestaat zoiets als 'de pachtkamer'. Googel er maar eens op. De pachtkamer doet gerechtelijke uitspraken over pachttarieven, verlengen/verbreken van pacht, etc. Daar zou je dus geldende normale tarieven voor het pachten van grond kunnen vinden. Het kadaster kan je misschien ook helpen.
Heel lang geleden was 1000 gulden per jaar per hectare een normale pachtprijs, ik vermoed zo dat dat nu eerder 2000 euro is. Dan kom je dus al aan 175 euro per maand voor 1 hectare, zonder stal.

Een redelijke prijs voor een kwart hectare wei (en kleiner wordt krap, voor 1 paard) + stal zou toch al gauw jouw hoogste bedrag zijn, 80 euro dus. Huurprijzen zijn bovendien altijd hoger dan pachtprijzen.

kan de site niet vinden

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:14

Oh ja, nog vergeten de wei die ik wel (huur) en waar de paarden in staan (zomer 1 hectare- winter 1.5 hectare) kost mij 420euro per jaar, zonder schuilstal

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:32

Waar ik zou komen te staan is ook meer een schuil stal. Ik vraag me af of ze het daar niet te koud in krijgt als het gaat vriezen?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:34

Het hangt er ook vanaf in welk gedeelte van Nederland je het stuk land huurt. Bij ons in Zuid Holland is land erg schaars waardoor de prijzen voor het huren van land/stal erg hoog zijn. In het Noorden van het land liggen de prijzen toch aanzienlijk lager.
Laatst bijgewerkt door Serada op 04-10-05 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 18:40

Ik woon in midden limburg en daar kunnen mensen zich er evengoed nog te veel voor vragen. vandaar dat ik een gemiddelde ongeveer wil berekenen, maar daar krijg ik te weinig reactie voor.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:08

wij huren een weiland (1.3 hectare) zonder schuilstal maar wel met water erbij en de boer onderhoud het land.
hier betalen wij 750 euro per jaar voor.
We wonen in het oosten van het land ( enschede)

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:46

Schatjes schreef:
Waar ik zou komen te staan is ook meer een schuil stal. Ik vraag me af of ze het daar niet te koud in krijgt als het gaat vriezen?

Parden in het wild hebben ook geen schuilstal Ze kunnen tot -20 prima tegen de kou. En als ze dan zelf ook nog kunnen kiezen dat ze uit de wind/regen etc kunnen gaan staan hebben ze een prima leefomgeving