Hoogte van paarden in internationale weergave

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Hoogte van paarden in internationale weergave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:53

Ik wil op onze site de stokmaat van de paarden op internationale manier weergeven. Hoe gaat de telling hierbij?

paardje

Re: Hoogte van paarden in internationale weergave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 14:54

Weet niemand dit? Ben ongeduldig sorry, heb advertentie klaar staan om te plaatsen, alleen dit moet nog worden ingevuld }>

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:59

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dit? (denkt het niet, maar toch):

Citaat:
Pony's kunnen in vijf categorieën worden ingedeeld: A, B, C, D en E. De indeling in een categorie wordt bepaald door de stokmaat. Alle pony's en kleine paarden moeten voordat zij voor de eerste keer aan een ponywedstrijd deelnemen gemeten zijn. Wanneer een pony op grond van zijn leeftijd nog niet definitief is gemeten, dient tussen 1 januari en 1 april door een door de KNHS erkende ponymeter hermeting plaats te vinden. Indien de pony op grond het resultaat van deze hermeting in een andere categorie wordt ingedeeld, zal vanaf 1 april in de nieuwe categorie moeten worden gestart. De pony wordt gemeten volgens de door de FEI vastgestelde meetprocedure, die opgevraagd kan worden bij de KNHS.
4. Pony's worden als volgt ingedeeld:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm.
Bij pony's en kleine paarden, die beslagen zijn, zal bij het meten één centimeter worden afgetrokken van het meetresultaat. De categorie-indeling is niet van toepassing voor endurancewedstrijden.

Of bedoel je of je het in cm, meters of inches enzo moet neerzetten???

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 15:10

Vonnie84 schreef:
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dit? (denkt het niet, maar toch):

Citaat:
Pony's kunnen in vijf categorieën worden ingedeeld: A, B, C, D en E. De indeling in een categorie wordt bepaald door de stokmaat. Alle pony's en kleine paarden moeten voordat zij voor de eerste keer aan een ponywedstrijd deelnemen gemeten zijn. Wanneer een pony op grond van zijn leeftijd nog niet definitief is gemeten, dient tussen 1 januari en 1 april door een door de KNHS erkende ponymeter hermeting plaats te vinden. Indien de pony op grond het resultaat van deze hermeting in een andere categorie wordt ingedeeld, zal vanaf 1 april in de nieuwe categorie moeten worden gestart. De pony wordt gemeten volgens de door de FEI vastgestelde meetprocedure, die opgevraagd kan worden bij de KNHS.
4. Pony's worden als volgt ingedeeld:
Categorie A: stokmaat tot 117 cm;
Categorie B: stokmaat van 117 cm tot en met 126,9 cm;
Categorie C: stokmaat van 127 cm tot en met 136,9 cm;
Categorie D: stokmaat van 137 cm tot en met 148,0 cm;
Categorie E: stokmaat van 148,1 cm tot en met 156,9 cm.
Bij pony's en kleine paarden, die beslagen zijn, zal bij het meten één centimeter worden afgetrokken van het meetresultaat. De categorie-indeling is niet van toepassing voor endurancewedstrijden.

Of bedoel je of je het in cm, meters of inches enzo moet neerzetten???

Ik bedoel volgens mij inches. Aangeven vanaf 8.0-18.0 en hoger.

Op een andere site staan er: Height: ..... hh

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:42

Dat is Hands High en is zeker niet internationaal. Veiliger is het om in CENTIMETERS te spreken. Er is een omrekentabel, trouwens.
http://www.convert-me.com/en/convert/length

8 tot 18 is zeker hands. Dus even omrekenen. Ik denk dat je het over een site hebt waar ik ook een paard te koop heb staan

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 16:48

Lusitana schreef:
Dat is Hands High en is zeker niet internationaal. Veiliger is het om in CENTIMETERS te spreken. Er is een omrekentabel, trouwens.
http://www.convert-me.com/en/convert/length

8 tot 18 is zeker hands. Dus even omrekenen. Ik denk dat je het over een site hebt waar ik ook een paard te koop heb staan

Dank je! Handige site trouwens