Is er een verschil tussen de vullingen van dekens? Bij het ene deken vind ik "Thermofill", bij het andere "Polyfill". Maakt dat iets uit in dikte of kwaliteit?
Ik zou me graag een degelijk winterdeken aanschaffen, hoeft niet extreem dik te zijn, ik koop nog wel een onderdeken bij aan. Als je een deken koopt van 300gr vulling, kan daar dan nog wel een onderdeken van 220gr vulling onder of is dit te warm? Zo ja, hoeveel gr. vulling moet een deken hebben dat bovenop een onderdeken van 220gr komt te liggen, om ervoor te zorgen dat je paard het toch lekker warm heeft?
Nog een vraagje: mijn ruin heeft nu zijn zweetdeken opliggen (heb geen overgangsdeken), maar krijgt toch lichtjes een wintervacht. Nu, een beetje kan voor mij geen kwaad, maar hij heeft het altijd op, wil dit dan zeggen dat als ik mijn paard geheel zonder wintervacht (nu ja, toch maar een heel klein beetje) wil houden, ik al beter een winterdeken opleg? M'n winterdeken is heeft zo'n 220-240gr vulling, weet het niet juist, het is niet extreem dik. Zou ik het al opleggen of is het nog net iets te vroeg (ik loop namelijk al dik ingepakt buiten, ben niet zo tegen de kou bestand )?
groetjes