Ervaringen met thermobroek -> waterdicht?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Ervaringen met thermobroek -> waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 11:14

Ik ben op zoek naar een regenbroek of regenchaps, nu de winter weer voor de deur staat. Ik denk niet dat ze zoiets bij mijn lokale ruitersportzaak hebben, en een gewone regenbroek (voor op de fiets enz) lijkt me zo glibberig, ik wil dus graag een kunstlederen zitvlak. Vandaar een kleine internet-zoektocht

Bij Divoza hebben ze een thermo-overbroek.

Afbeelding
Overbroek voor de koude wintermaanden. Geheel gevoerd en voorzien van kunstlederen zitvlak.

Lijkt me een handige broek, maar er staat natuurlijk niet bij of deze broek ook waterdicht is of niet. Heeft iemand ervaringen met deze broek? Alvast bedankt!

Carolaa

Re: Ervaringen met thermobroek -> waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:53

ik heb ook een thermobroek met kunstlederen zitvlak en die van mij is niet waterdicht. Het is niet dezelfde als van de divoza, die van mij is al een jaartje of 6 oud.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:13

Mijn ervaring is dat deze broeken niet waterdicht zijn. Verder zitten ze redelijk 'los' en gaan daardoor snel draaien. Een maatje kleiner kopen was voor mij geen oplossing, dan was ik mijn bewegingsvrijheid kwijt. Maar dat is dus mijn ervaring.

Ik ben erg blij met mijn neopreen chaps van Kitt. Ze kunnen tegen een buitje en ook tegen miezer, zijn niet 100% waterdicht tegen langdurige regen, maar isoleren wel, net zoals een surfpak. Als er vocht tussen chaps en rijbroek komt, dan krijg je het niet koud. Ik heb ze nu ruim een jaar en ben er zeer tevreden over.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 12:21

Ok, geen thermobroek dus.

Ha, die neopreen chaps. Op het einde van vorige winter was ik al aan het uitkijken naar regenchaps, en toen heb ik eens een topic gehad over die neopreen chaps. Iemand zei toen dat je rijbroek daaronder wel nat wordt, maar dat je door het surfpakeffect niet koud krijgt. Ik ben nog niet helemaal overtuigd maar houd ze zeker in het achterhoofd als mogelijke optie.

Maar dit bijv lijkt mij handiger.
Afbeelding
Neu! Regen-Reitüberziehhose 'Black-Forest',
damit kommen Sie garantiert trocken an! Passend zu Art. 15183. Die sehr strapazierfähige Hose ist wasserdicht, atmungsaktiv und speziell für den Reitsport entwickelt worden. Der Bund lässt sich mit Hilfe seitlicher Klettverschlüsse in der Weite verstellen, weshalb man das Modell auch problemlos über der normalen Reithose tragen kann. Zwei verdeckte Reißverschluss-Einschubtaschen, ein griffiger Synthetikleder-Gesäßbesatz und Fuß-Gummistege sorgen für optimalen Tragekomfort. Die Reißverschlüsse an den Beinabschlüssen erleichtern das An- und Ausziehen. Durch Druckknöpfe kann die Beinweite am Abschluss reguliert werden. Außenmaterial: 100% Polyamid (PU
-beschichtet), Innenmaterial: 100% Polyester, bei 30°C waschbar

Van bij Loesdau (www.loesdau.de), maar om dat nu helemaal in Duitsland te gaan bestellen... daar sta ik wat huiverachtig tegenover...

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:51

Ze zijn niet waterdicht en ik had hetzelfde als Karin (dat ze snel draaien). De Pikeur regenchaps doen dit niet en vind ik zelf wel fijn.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 14:52

kijk eens op deze site: www.ijslandershop.nl

Daar heb ik een regenoverbroek gekocht en daar ben ik nog nooit nat in geworden. Dat ik m te groot heb gekocht waardoor het niet zo heel lekker zit is mijn eigen schuld

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 09:04

Bedankt, een thermobroek is dus niet wat ik zoek

Ik ga één deze dagen eens bij de lokale ruitersportzaak vragen of ze aub regenchaps kunnen bestellen voor mij (ze verkopen oa Pikeur en Pikeur heeft regenchaps).

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:09

Die neoprene chaps zijn wel waterdicht hoor! Ze zijn inderdaad suuuuper warm.! Het voordeel van chaps is dat je kont is uitgespaard. Zo'n grote thermobroek rijdt gewoon voor geen meter! Zo masaal zijn die dingen.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:20

Mijn ervaring is dat ze niet waterdicht zijn op de naden, voor de rest wel.

Maar dat maakt mij niet uit, ik krijg geen koude benen doordat het materiaal aan alle kanten isoleert.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:27

Ik rij met een gewone regenbroek. Ik heb er helemaal geen last van met rijden. Schuift niet.

Voor de koudere dagen heb ik een thermobroek bij de Aldi gekocht. Was maar 12 euro en hij zit prima.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:32

mmm ik vind de winterrijbroeken juist ideaal.
mijn probleem is dat ik extreem dun ben waardoor werkelijk geen enkele thermo broek op mijn kont blijft zitten als ik gewoon loop, maar gewoon te paard vind ik ze heerlijk.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:25

Ik heb ook de thermo broek van Divoza. Ik vind hem wel ideaal, heb nog niet meegreden maar wel aangehad tijdens opzadelen, etc. Ook voor op stage als ik les geef, dan zijn ze ook lekker warm Vooral met mijn fleecegevoerde winterjas van Iris Bayer Die kinderen maar bibberen

Maar waterdicht zijn ze helemaaaaaaal niet hoor, niet eens een klein beetje. Ik had dus die broek aan, en vriendin van mij had gewoon rijdbroek aan. Samen fietste we door de regen. Nou ik was net zo nat als zij onder de thermobroek

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:45

Ik heb ook een thermobroek besteld. Ben benieuwd, ik ben niet van plan er mee te gaan rijden. Alleen opzadelen en longeren. Omdat er erg koud wordt op stal..