deken tijdens transport

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

deken tijdens transport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 10:58

Hey, ik heb een verzorgpony en ga ook met haar op concours. Ook in de winter. Ze is een manege pony en heeft dus geen winterdeken, ze heeft alleen mijn zweetdeken.
Nu mijn vraag, als ik met die zweetdeken uitstap na concours en haar daarna ook in de trailer met zweetdeken zet krijgt ze het koud. Dus wat kan ik dan het beste doen? Zonder zweetdeken uitstappen of een dunne winterdeken kopen? Of een zomerdeken zodat de zweetdeken eronder kan?
Wil t graag weten want ik wil niet dat mn lekkere dikzak kouvat

Groetjes Rikylover

Coberlina

Re: deken tijdens transport

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 11:07

hey
als het in de winter heel erg koud moest zijn, dan kun je altijd het zeiltje dichtdoen. Dan is het heel snel warm in de trailer hoor.

Ikzelf zet mijn paard in de winter wel onder een winterdeken. Stap hem dan uit met zweetdeken en nadien gaat er het winterdeken op.

Als je pony opgedroogd is als je weer gaat vertrekken, kan hij wel zonder deken blijven staan denk ik.
xxx

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:30

Ik doe hetzelfde als KimS, eerst laten opdrogen onder zweetdeken en daarna de winterdeken er weer op..

maar ik zou geen (dure) winterdeken aanschaffen als ik jou was.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 12:46

Als ze normaal niet met deken staat; is een winterdeken in de trailer al gauw weer te warm. Kan je beter de zweetdeken ophouden en een laagje stro ertussen doen voor de ventilatie en het zeiltje dicht.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 13:37

het zeiltje mag toch niet dicht?

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 13:45

K1RsT3N schreef:
het zeiltje mag toch niet dicht?

bedankt voor de reacties, ook al zou het zeiltje dicht mogen, dit doe ik liever niet. Ik ben bang dat Riky in paniek raakt omdat ze nergens naar buiten kan kijken (ze is te klein om door het raampje te kijken )

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 16:42

Verder niemand die wil helpen?

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:25

Memuska staat standaard met deken, als ik gereden heb blijft ze met zweetdeken staan tot ze droog is, dan gaat haar gewone deken weer op en gaan we naar huis. Ik kan mij indenken dat het in jouw geval niet altijd mogelijk is om te wachten tot ze helemaal droog is, zeker als ze normaal niet met deken staat heeft ze mss wel lange haren in de winter? Dan zou ik haar toch niet met dat natte deken op de trailer zetten, mss een dun winterdekentje?

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 17:39

Memuska schreef:
Memuska staat standaard met deken, als ik gereden heb blijft ze met zweetdeken staan tot ze droog is, dan gaat haar gewone deken weer op en gaan we naar huis. Ik kan mij indenken dat het in jouw geval niet altijd mogelijk is om te wachten tot ze helemaal droog is, zeker als ze normaal niet met deken staat heeft ze mss wel lange haren in de winter? Dan zou ik haar toch niet met dat natte deken op de trailer zetten, mss een dun winterdekentje?

He, bedankt voor jr reactie, maar ik ben bang dat een winterdeken te warm word. Zelf zat ik ook nog te denken aan een wolle deken, omdat die wat warmer is.