manen van haffie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

manen van haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 19:33

mijn paardje heb redelijk lange manen.Maar niet al te lang.Hoe kan ik zorgen dat ze sneller gaan groeien? Want we hebben op de mange een haffie;DIe was eerst helemaal kort en nu een jaar later.Zijn ze bijna net lang als die van mij.

Misschien moet ik de puntjes eraf knippen? wat vinden jullie

wwillemijn

Re: manen van haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:39

niets afknippen, zorgen dat de manen soepel blijven dmv manenspray, niet teveel kammen. Die van mij doe ik altijd vlechtjes in omdat alles in de knoop raakt los. Ik heb haar nu 2 jaar en de manen zijn 20 cm gegroeid!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:09

Niet knippen om te beginnen. Niets is zo lelijk als geknipte manen (vind ik....)

Wij hebben een heel aantal haflingers op stal staan en de een heeft langere manen dan de ander. Net als bij mensen hebben paarden denk ik ook een soort haar"groei"grens. Dat het op een gegeven moment niet verder groeit.

Wat je kan doen. (doe ik ook bij mijn haf) is de manen in vlechten doen. Verder moet je er gewoon vanaf blijven. Niet te vaak de vlechtjes uithalen om opnieuw te doen. Zelf haal ik eens in de drie weken ofzo de vlechten eruit en dan borstel ik ze uit. Hierbij gaan wel wat haren verloren, maar mijn haf heeft er genoeg gelukkig.

Als je zo min mogelijk haren verloren wil laten gaan dan kan je ze beter uitpluizen.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:11

Niks eraan doen, af en toe even anti klit erin en uitpluizen, maar niet elke dag gaan borstelen ofzo erin.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:42

Niet te veel doen, en ook niet elke dag anti klit erin spuiten, want dat werkt uitdrogend

En als ze niet groeien, daar is niets aan te doen. Bij mensen is het precies hetzelfde; bij de ene groeit het heel snel, en bij anderen heel langzaam.