old macs hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cloud

old macs hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 17:01

ik weet dat hier al honderde topics overgeweest zijn maar de zoekactie doet het niet!

maar, wie heeft er ervaring met deze hoefschoenen?
hoe is de pasvorm van de schoen?

ik heb vanmiddag de hoeven van mijn paardje opgemeten volgens de maatlebel van old mac, de hoef was 15 cm lang.
het maatlebel gaat maar tot 14 cm (maat 8)

vallen deze schoenen groot of klein uit of heeft mijn paard gewoon hele grote voeten?

groetjes Coby

Siggy

Re: old macs hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:39

Ik gebruik sinds februari van dit jaar de Old Macs voor Guinness. Ze bevallen mij erg goed, ik heb er door een buurman wel ijzeren plaatjes voorop/onder laten zetten (Guinness slijt de voorzijden van haar hoeven nogal extreem af, wat de levensduur van de schoenen niet bepaald ten goede komt), hierdoor zijn de schoenen wel vrij zwaar geworden, de volgende keer zet ik er denk ik kunststof hoefijzers onder, is goedkoop en veel lichter.

Wat ik een groot voordeel vind is dat ze deze schoenen niet kan verliezen, ik had hiervoor Dallmers, maar die moest ik toch altijd wel in de gaten houden, die verloor ik toch wel zo af en toe. De Old Macs zitten helemaal omgesloten om de hoef en kunnen dus echt niet uit, of ze moeten al echt kapot zijn. De schoenen zijn erg makkelijk aan en uit te trekken.

Je kunt het beste de hoeven even nauwkeurig op papier omtrekken, op die manier kun je het beste meten. Hoelang geleden is je paard bekapt ? Kan ook behoorlijk verschillen natuurlijk. Zo'n 2 1/2 maand na het bekappen past Guinness haar schoenen niet meer en weet ik dat het weer tijd wordt om de hoefsmid te bellen....