Ik rijd nu al 2 jaar mijn lieve paardgefokte E pony, we zijn samen nu een echt team, maar komen nu wel verschillende dingen tegen. Ik heb haar 2 jaar geleden gekocht, toen ze 4 jaar oud was, en net een oefenparcourtje had gesprongen en een paar dressuurproefjes, maar niet, en ik zelf had ook nog niet hoger gepresteerd dan een paar B proefjes en een parcourtje, wel zat ik al 5 jaar op paardrijden, maar dus nooit echt wedstrijden gestart. Nu zijn wij samen binnen die 2 jaar tijd naar de M1 gereden, maar nu merk ik dus denk ik dat ze het nu echt moeilijk vind.
Een tijdje geleden, ging ze al voor de les heel raar stappen en net of ze bijna om ging vallen, toen zijn we er gelijk mee naar de kliniek geweest, hun konden niks vinden. Ook toen een x op wedstrijd begon ze weer helemaal raar te doen, weer kliniek gebelt en ze hebben hem nog een x helemaal onderzocht, weer niks gevonden. Toen zouden we een bloedonderzoek doen maar toen kwam we pa in het ziekenhuis te liggen, en is het bloedonderzoek niet doorgegaan.
Nou toen ging het dus ook een hele tijd goed, ik had het ook weer rustig op gebouwd etc.
Nu word ze met rijden, heel erg sloom, of sloom maar niet reagerend voor het been, en af en toe als we moeilijkere dingen gaan oefenen, en we gaan stappen dan gaat ze uit zich zelf stil staan en je kan helemaal niks meer doen. Ze staat dan echt stil en je krijgt der niet meer weg als je alleen bent, nou als ze dan toch wat gaat als je met je hand op ze kont hebt geslagen en der toch weer aan de praat ehbt gekegen, dan pak je de zweep erbij en wordt ze weer helemaal druk om onder het werken uit te komen. En zo gaat het dan de hele tijd door, en ik word zelf word dan dus ook wat boos, omdat het gewoon heel erg frustrend is. Nu geven wij haar al een tijdje haver, maar echt veel verschil zie ik ook niet.
Nu zullen jullie vast zeggen neem goed les,, nou dat heb ik! Maar op les gaat het dus ook goed, en ik denk dat dat komt doordat ze een beetje wil gaan showen voor de andere paarden, of dat ik dan echt gewoon de tips heb.. Maar in de les gaat ze dus ook nooit stil staan.
Kennen jullie dit gedrag?? Zo ja, wat hebben jullie hier mee gedaan?
Of anders hebben jullie misschien tips?
Alle vragen zijn welkom, als jullie het verhaal niet snappen!
Groetjes Anniek