paard met zeer gevoelige voeten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie81

paard met zeer gevoelige voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 15:49

Hoi ik ben nieuw op bokt.

Misschien kan iemand mij wat antwoorden geven op mijn vragen.

Ik wil met mijn NRPS merrie misschien volgend jaar endurance gaan rijden.Maar wordt er veel op de verharde weg gereden?

Mijn paard is zeer gevoelig op haar zolen. Ze heeft al aangepast beslag en een leren zooltje.
Als ik op het gras of op een zandbodem rij heb ik geen probleem.

crazycactus

Re: paard met zeer gevoelige voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:37

Mijn paard heeft dat ook, zeker als hij net bekapt is en hij moet over de parkeerplaats bij mij trainer (gebroken puin) dan loopt hij echt rondom kreupel. In het zand en gras ook geen probleem, maar ja wat doe je eraan..... Meer dan je nu doet kan je niet. Heb je er wel eens aan gedacht zwavel te geven, daar worden de hoeven ook beter van heb ik gehoord.
Overigens hoort deze vraag niet hier dus zullen de modi's hem waarschijnlijk verplaatsen.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 20:49

crazycactus schreef:
Mijn paard heeft dat ook, zeker als hij net bekapt is en hij moet over de parkeerplaats bij mij trainer (gebroken puin) dan loopt hij echt rondom kreupel. In het zand en gras ook geen probleem, maar ja wat doe je eraan..... Meer dan je nu doet kan je niet. Heb je er wel eens aan gedacht zwavel te geven, daar worden de hoeven ook beter van heb ik gehoord.
Overigens hoort deze vraag niet hier dus zullen de modi's hem waarschijnlijk verplaatsen.

Ik geef mijn merrie ook nog biotine. Mijn hoefsmit raadde dat me aan.
DE hoef wordt er elastischer van en de bedoeling is dat de zool er ook iets dikker van wordt. waardoor het minder gevoelig zou moeten worden.

marasay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 06:59

Hoy,

Die van mij heeft het ook, doordat hij enkele malen hoefbevangen is geweest. Ik ben nu van plan hoefschoenen te kopen, dan loopt hij lekker zacht en heeft hij geen enkele pijn. Je kan hiermee ook dressuur rijden of springen enkel een beetje een grappig zicht.

Misschien een ideetje???

Groetjes

Marasay

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:39

VvdD -> VMR

VvdD is voor verslagen over wat je hebt meegemaakt met je paard.
VMR is voor paard gerelateerde vragen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:57

Je zou voor hoefschoenen kunnen kijken, dat is toegestaan tijdens de endurance wedstrijden.