Longeer vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Longeer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 12:05

hallo

ik ben nu zins kort bezig met mijn paard om hem te longeren gaat heel goed en hij leert snel.ik longeer hem nu 2x in de week ongeveer een kwartier,en ik vraag me af hoe vaak het mag op bijna 2,5 jaar???
een meisje zei tegen mij dat ze haar 2,5 jarige paard een half uur longeert en dan elke dag dat vind ik EGT te veel voor zo jong paard wat vinden jullie?
kan ik af en toen mij paard ook 3x in de week longeren en de 3 de x gewoon wat korter.(hij word dan niet altijd 3x in de wee gelongeert maar af en toe us)hij word zoizo 2 x in de week gelongeert.
wat vinden jullie??????

groetjes

visitor1

Re: Longeer vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:45

kijk naar je paard is hij er al klaar voor?...
voor het ene 2,5 jarige paard kan het nog veel te veel zijn.. voor het andere 2,5 jarige paard kan het te weinig zijn...
ik zou het allemaal een beetje spelenderwijs doen.. dus zonder allerlei hulpmiddelen... kijk naar zijn lichaamtaal heeft ie er zin in?
zodra je merkt dat je paard er geen plezier meer in heeft zou ik stoppen...

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:03

Dit hoort bij uit het zadel en bij een sticky staan de leeftijden wanneer je mag beginnen enzo

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:55

Irisss schreef:
Dit hoort bij uit het zadel en bij een sticky staan de leeftijden wanneer je mag beginnen enzo

Klopt

Ik zal hier een slotje op zetten.
Als je nog een specifieke vraag hebt waarop nog niet eerder antwoord gegeven is, dan mag je een nieuw topic openen op UZ.