witte pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirarocky

witte pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 17:25

hoe maken jullie je witte pony(of bonte) schoon in de winter.want mijn verzorgpony is dan erg smerig.en wil haar dan toch wel wat schoner zodat het wat lijkt.

alvast bedankt voor de tips.

groetjes

Horsesandme

Re: witte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:29

Als je paard bijv. in de poep heeft gelegen savonds in stal en een gele vlek heb zou je het kunnen schoon maken met babydoekjes.
Werkt echt hoor maak ik ook wel eens witte voetjes mee schoon..
Maar om het hele paard er mee te doen werkt ook niet echt nee..

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:30

gewoon heel veel poetsen ik zou btw. geen schuurblok gebruiken, gaan de haren egt kapot van!!! een stalen/ijzeren ros vind ik wel heel goed werken, en als je dr egt wit wilt hebben kun je op de vieze vlekker ook talkpoeder van zwitsal doen

mirarocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 17:37

ze ligt vaak in de poep in het weiland enzo en zodanig(ben heel netjes)wou ik graag wetenm hoe jullie dat schoon maakten want ze is in de winter altijd zo vies en dan kan je poetsen watje wil maar niks helpt naar ik ga alvats babydoekjes halen bedankt voor de tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiips!!!!!!¡¡¡¡¡

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:18

Blauwe biotex helpt ook heel goed tegen vieze vlekken!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 00:16

Ze in de bak laten rollen... van het zand worden ze goed schoon (al zal je dat niet zeggen als je ze na het rollen ziet). Mijn schimmel blijft het schoonste als ik hem regelmatig in de rijbak laat rollen.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 00:24

TIP nr 1 deken op doen... TIP nr 2 stal goed schoonhouden...de natuur zegt het al een wit achtig paard/pony wil niet zo opvallen dus dan rolt ie zich smerig...dat is de reden dat een witachtige altijd door elkaar smerig is...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 00:25

Blauwe shampoo.
Werkt super.
Is een speciale shampoo in de paardenwinkels verkrijbaar voor schimmels of witte paarden.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 08:51

daantjuhhh schreef:
Blauwe shampoo.
Werkt super.
Is een speciale shampoo in de paardenwinkels verkrijbaar voor schimmels of witte paarden.
daantjuhhh schreef:
Blauwe shampoo.
Werkt super.

maar ik denk niet echt dat je in de winter je paard gaat wassen in de kou

mirarocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 08:54

ze staat in het weiland( verzorgpony)en ze staat altijd zonder in het weiland want ze kn niet op stal dan schuurt ze alles stuk ze komt pas weer in de stal als het heeft gevroren maar ze staat ook dag en nacht buiten.je akn haar wel binnen zetten maar dan is ze binnen de kortste keren haar hele staart kwijt.en dat wil ik niet