Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

gekke_koei schreef:het ligt eraan hoe je aan de rug zit. er bestaan ook oefeningen die de fysio doet om de rug hol en bol te maken. als je vlak langs de ruggegraat gaat, dan hoort je paard juist te reageren. als je paard niet reageert, dan heeftie een probleem met hol en bol maken van zijn rug.. dus loslaten.
dat is mij verteld.
maar het kan in jouw geval heel goed spierpijn zijn. willem heeft er ook last van op het moment, omdat hij vrijveel vasthoud en ik hem niet echt laag en diep krijg
paxine schreef:Mijn paard heeft al anderhalf jaar rugpijn,ik was echt ten einde raad en werd van het kastje naar de muur gestuurd.Nu heb ik (na een lange omweg) een osteopaat gevonden.Die heeft geconstateert dat ze dus vast zit en scheef is en weet ik wat al niet meer.
Hij is nu één keer geweest en ik zag meteen verbetering aan de longe,onder het zadel duurt het wat langer zei hij dat heeft tijd nodig.Maandag komt hij voor de 2e keer dus ben benieuwd of hij verschil voelt met een paar weken geleden.
Mijn advies is dus,laat er een osteopaat naar kijken.Ik ben er heel tevreden over en wie weet heb je er iets aan! In ieder geval succes ermee.

. Het is een lange weg maar dit heeft bij ons goed geholpen.
. Ze deedt allerlei stretch en buig oefeningen en deedt ons voor hoe we die zelf moesten toe passen. Daarna dze nog een massage.