(Alweer) invlecht vraagjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rachacha

(Alweer) invlecht vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 14:55

Sorry, hier is misschien al een topic over geweest, maar ik kan niks vinden. Maar goed, mijn vragen: Is polyester handgaren geschikt om mee te vlechten, of moet het perse pekdraad zijn? Heb namelijk garen gezien in een ruitersportzaak, maar omdat ik hier altijd over pekdraad lees vroeg ik me dat even af...
En zou iemand misschien kunnen uitleggen hoe je precies roosjes (zo heten die dingen toch?) kan 'knotten', met draad dan, ik had ergens een vage beschrijving gevonden maar die begreep ik niet echt. Ik begreep alleen dat het dus iets anders moet dan 'gewone' knotjes. Alvast bedankt

_Ilona

Re: (Alweer) invlecht vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:32

Die roosjes die jij bedoelt kun je vinden op de site van anky daar staat het goed uitgelegd. En van handgaren i.p.v pekdraad heb ik nog nooit gehoord. Waarom zou je niet gewoon pekdraad pakken is handgaren goedkoper ofzo?

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 16:12

Geen idee, had het gewoon zien liggen en vroeg het me dus af.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:08

als ik jou was zou ik pektouw nemen, dit is een beetje 'vet' zodat het netjes in de manen blijft zitten en het is speciaal om roosjes mee te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 17:11

gewoon garen is te zwak, te dun, en je manen kunnen er gruwelijk van in de knoop raken.
ik zou toch voor pektouw gaan, zo duur is het nu ook weer niet.