Ik ga nu voor het eerst een beetje met hem naar buiten, wel met iemand erbij, en over het algemeen rijden we alleen op plekken waar weinig kan gebeuren; sowieso geen auto's, maar wel fietsers/hardlopers/wanderlaars etc.
Hoewel je natuurlijk altijd hoopt dat er niets gebeurt, het zou zomaar kunnen gebeuren dat hij schade maakt als hij er bijv. vandoor gaat of erger nog, iemand raakt gewond

Om deze reden wilden mijn ouders al nooit dat ik buitenreed, omdat wanneer zoiets gebeurt ík aansprakelijk gesteld wordt. Ik heb dat nog eens nagezocht, en het klopt idd dat ik altijd verantwoordelijk ben mocht hij ergens schade maken.
Volgens mijn ouders was ik tot mijn automatisch 14e verzekerd tegen dit soort incidenten, maar inmiddels ben ik 17, en dus niet meer verzekerd. Omdat ik in de toekomst misschien toch wel wat verder wil gaan buitenrijden (waar je wél misschien auto's enzo tegenkomt), maar ook omdat je nu al een risico neemt (ik kom immers toch fietsers tegen
), vraag ik me af of hier mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over een verzekering die puur gaat om het dekken van schade die gemaakt kan worden wanneer ik met hem ergens wandel/rijd 
Moet je dit apart afsluiten, of kun je dat bij je eigen verzekering aanvragen? M'n ouders hebben gezegd dat ik er eerst zelf maar achteraan moest en info moest zoeken. Omdat het niet mijn paard is hoef ik dus geen hele verzekering voor evt. ziekte enzo af te sluiten, dat was het enige wat ik verder op internet kon vinden. Weet ook niet of er veranderingen komen ivm nieuwe zorgwet per 1 januari 2006?
Wie o wie helpt mij

[edit: Foutje, dit moet dus bij vraag-maar-raak, heb al ge-TEM'd]