Wondje op hak - blijft open gaan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

San

Wondje op hak - blijft open gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 20:08

Hi...

Mijn paard heeft nu al ruim 7 weken een wondje op zijn hak. Eerst was het heel klein, maar doordat het steeds weer open gaat wordt het steeds groter. Hij haalt het open met het opstaan en weer gaan liggen. Hebben jullie een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat het nu eens een keer overgaat... ik word er namelijk zo langzamerhand wanhopig van...

unamie

Re: Wondje op hak - blijft open gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:59

waarschijnlijk is de vloer te hard en/of heb je te weinig strooisel liggen
ik heb dit probleem vroeger ook gehad met een paard
mijn paarden staan nog wel op stro maar daaronder doe ik altijd een pak vlasstrooisel en daaronder liggen weer rubbertegels op deze manier heb ik geen last (meer) van

San

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 21:13

ik kan bij hem zo hoog opstrooien als ik wil,... die vreetzak eet het allemaal op, maar over het algemeen staat hij flink in het stro... we krijgen wel vanaf volgend weekeind rubbertegels in de stallen dus misschien dat het dan minder wordt?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:00

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 06:49

ik zou het wat vettig gaan houden, als het vet is word het soepeler en heb je minder kans dat het steeds opengaat.
vaseline werkt vaak wel goed

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:10

Sansje schreef:
ik kan bij hem zo hoog opstrooien als ik wil,... die vreetzak eet het allemaal op, maar over het algemeen staat hij flink in het stro... we krijgen wel vanaf volgend weekeind rubbertegels in de stallen dus misschien dat het dan minder wordt?

tja dat stro... vinden sommige erg lekker
met rubber tegels zal je paard er weinig tot geen last meer van hebben
die zijn lekker zacht...mij bevallen die tegels prima
vet houden is inderaad ook een goed idee daar kun je ook uierzalf voor nemen of een vettige wondzalf.. dan heeft het nl. ook nog een genezende werking

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 07:13

Die van ons heeft het ook altijd, hij staat een beetje lomp op. Gedeeltelijk rubber matten in de stal gelegd en zorgen dat er altijd een dik pak vlas ligt en nu gaat het wel goed.
Verder kan het volgens mij niet zoveel kwaad, maar sommige paarden krijgen er een piephak van. En dat zou toch zonde zijn.