paard terugkopen van verzekering en starten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carola_de_W

paard terugkopen van verzekering en starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 18:31

Een vriendin van mij heeft een aantal jaar geleden haar paard teruggekocht van de verzekering nadat ie door de veearts was afgekeurd. Nu gaat het eigenlijk heel goed en ze wil weer een startkaart aanvragen. Kan dat gewoon? Of staat ergens geregistreerd dat het paard ooit afgekeurd is geweest?

Horse_

Re: paard terugkopen van verzekering en starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:08

Kan ze beter nalezen in haar polis van de verzekering of even opbellen hoe en wat. Renske20 hier op Bokt wou ook weer starten na afkeuren misschien kun je het haar vragen er liep iig een topic van haar over.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:01

Als het goed is, heeft ze een verklaring getekend waarin staat dat ze het paard niet meer uit mag brengen op wedstrijden tenzij met toestemming van de verzekeringsmaatschappij.
In hoeverre het echt te controleren is, is natuurlijk een ander verhaal.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 09:36

Anders PB Renske20 even, die heeft ook zoiets meegemaakt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:09

Ken ook iemand die gewoon gestart is zonder problemen. Bij haar stond er in dat ze het paard niet mocht verkopen. Misschien staat er bij jouw vriendin ook e.e.a. op papier? Zou dit eens goed nagaan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:09

Renske mag geen wedstrijden meer rijden met dat paard helaas...

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:18

Kareltje1 schreef:
Een vriendin van mij heeft een aantal jaar geleden haar paard teruggekocht van de verzekering nadat ie door de veearts was afgekeurd. Nu gaat het eigenlijk heel goed en ze wil weer een startkaart aanvragen. Kan dat gewoon? Of staat ergens geregistreerd dat het paard ooit afgekeurd is geweest?

Kan ze hem niet laten herkeuren? of contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:46

Renske20 heeft dit dus ook en die mag níet starten.

Even alles goed nakijken dus voor ze weer gaat starten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 21:06

ik had idd al een pb gehad van kareltje en uitgelegd dat ik Quentin echt niet meer mag starten zonder toestemming van Amev, en ook oa niet meer mag verkopen etc

onderlinge wedstrijdjes zonder startkaart en oefenwedstrijdjes etc rij ik wel weer met hem, want hij doet het supergoed en vindt het erg leuk als ie mee mag, zo hebben we ook weer een doel om naar toe te trainen (starten nu weer L2 waren 1,5 jaar geleden Z1)

maargoed ik heb het nu over mn ervaring met Amev, weet niet wat de andere verzekeringsmaatschappijen als voorwaarden hebben

ook is me vaak genoeg gezegd van ach niemand die het controleerd, Amev en KNHS werken niet samen, nee dat is idd zo, maar er is altijd wel iemand die weet dat je een afgekeurd paard hebt en die de verzekering in zou kunnen lichten en dan heb je een flink probleem

officiele wedstrijden heb ik uit mn hoofd gezet, daar heb ik strax mn jonkie voor
Quentin en ik blijven lekker recreatief rijden en wat dressuren+onderlinge wedstrijdjes rijden(1x per 2 mnd ofzo)