ervaring met vlas van het merk Lavor

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kyona

ervaring met vlas van het merk Lavor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 17:52

De laatste tijd zijn er aardig wat topics geweest over vlas en zaagsel. Sommige soorten vlas schijnen toch nog best stoffig te zijn.
Op marktplaats zag ik een advertentie van www.cjwiersma.nl

Vlasstrooisel is stofarm dus goed voor paarden met allergische
luchtwegen.

Het gaat om de vlas van Lavor. Ik zou graag willen weten of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben (positief/negatief). En als het negatief is, welke vlassoort beter is.

Alvast bedankt,
Kyona

Valentinotje

Re: ervaring met vlas van het merk Lavor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:53

Ik heb dezelfde vraag als Kyona!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:59

deze hebben wij 3 jaar gehad ofsow... stoft niet heel erg iig veel minder als zaagsel maar we hebben nu sinds een maand een ander merk denk ik, dat is een helemaal wit pak waar verder geen merk opstaat maar dat stoft egt bijna niet !!
maar opzich is dit ook heel fijn spul vind ik
ik weet niet of het slecht is maar mijn paard eet het spul wel als het schoon in zn stal ligt...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:15

Quidou schreef:
ik weet niet of het slecht is maar mijn paard eet het spul wel als het schoon in zn stal ligt...

Doen ze bij ons ook bijna allemaal. 1 heel klein hapje. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Op de vraag van de TS kan ik geen antwoord geven. Sorry.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:16

Sjoert schreef:
Doen ze bij ons ook bijna allemaal. 1 heel klein hapje. Tot nu toe geen problemen mee gehad.
neej, die van mij leeft ook nog steeds dus het zal niet veel kwaad kunnen

konsalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:43

Wij hebben alles van Lavor, vlas, brokken, muesli, echt alles, bevalt ons erg goed, het komt origineel van Langwerden in Hengelo (gld), die site die jij gezien hebt is dus een tussenhandelaar.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:53

bij mij komt Wiersma ook Lavor brengen
of het echt stoffiger is dan andere soorten weet ik eigenlijk niet
ik heb er geen problemen mee..het is prima spul
ik doe er overheen altijd een dikke laag stro dus dat het stoffig is valt mij niet op

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:56

ik heb ook lavor. goed spul!! mijn eene paard eet het wel een beetje en de andere niet. stoffen doet het ook niet veel vind ik. ik vind zaagsel erger stoffen. ik laat het altyd door een handelaar hier in de buurt komen (4,50) super spul voor paarden die niet op stro kunnen!!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:57

Alfie staat al weer een paar jaar op vlas van Lavor. Bevalt prima. Er zitten zeker in het begin wel wat pluizen in maar dat zijn restjes van het spul dat gesponnen wordt tot draad waar uiteindelijk linnen van geweven wordt.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:16

Ik heb ook vlas van Lavor, prima spul hoor en wiersema levert in het hele land, goedkoop EN kwaliteit, wat wil je nog meer:-)

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 18:03

SuzyE en anderen: welke vlas hebben julie van Lavor? Heb info. opgevraagd en er zijn 2 soorten:
- de zuivere lemen, 21 kg
- de uni (zit iets stof in), 18 kg
De uni is een stuk goedkoper.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 18:13

ik heb die balen van 21 kg geloof ik

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:36

Pas wel op met vlas. Vlaskoliek schijnt vaak voor te komen. Ik wilde mijn paard ook op vlas zetten. Vooral omdat de kosten van vlas veel lager zijn dan die van houtvezel waar hij nu op staat. Geloof dat je daar 2 balen vlas voor kunt halen. Het werd mij afgeraden omdat ze als ze het opeten er koliek van kunnen krijgen. Een vriendin van mij is wel overgeschakeld, ik dus niet. Zij heeft inmiddels zoveel dierenartskosten doordat haar paard er koliek van heeft gekregen dat ze hem er jaren voor op het duurdere houtvezel had kunnen zetten...

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 19:45

Wij gebruiken het vlas van Lavor professioneel en hebben nooit problemen gehad, het is superspul. Waar je wel op moet letten is dat er 2 soorten vlas zijn: gewone vlas (niet onstoft) en vlaslemen (geheel ontstoft), wij gebruiken de laatste soort in balen van 21 kilo, en hebben weinig verbruik.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:13

Ik heb vlas, brokken en muesli een tijdje van Lavor gehad en op zich bevielen me de producten prima, maar ik had iedere keer problemen met de levering... Om gek van te worden. Ik kreeg het wel via een andere tussenpersoon, maar het wordt wel door het hele land door Lavor zelf uitgeleverd. Zo heb ik het vlasstro al eens een paar honderd meter verder zelf van de weg mogen halen tot verschimmelde brokken. Mijn tussenpersoon was niet echt bereid om met mijn klachten iets te doen. Na een herkansing deden de beschimmelde brokken mij naar een andere leverancier gaan....

Over de kwaliteit van de producten was ik verder erg tevreden, kan niets anders zeggen en als de problemen netjes opgelost zouden zijn, dan had ik nog steeds van hun producten gebruik gemaakt.