Pessoa tuigje maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Pessoa tuigje maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 10:27

Hallo allemaal,
Ik had even een paar vraagjes over pessoa tuigjes.. Op internet vind je verschillende sites waarop je er zelf 1 kan maken.. Toch ben ik benieuwd naar mensen die dit ook echt gedaan hebben, en wat hun ervaringen er mee zijn. Ze zijn neit voor niets zo duur bij divoza denk ik dan?
Ook even een vraagje over het materiaal.. Ik zag dat de nieuwste pessoa's van elastiek zijn? Wat is hierbij het voordeel boven touw?
Alvast bedankt

_Michelle_

Re: Pessoa tuigje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:00

Mijn vader heeft er een voor mij gemaakt en nog een voor iemand van bokt. Hij heeft hem met schuifjes gemaakt zodat je hem ook nog eens kan verstellen zoals bij een echte pessoa. In het deel dat achter de kont zit zit elastiek. Waarom de nieuwste pessoa's van elastiek zijn en wat daar het voordeel van is weet ik niet. In elastiek kunnen ze juist gaan 'hangen'. Pessoa die mn vader heeft gemaakt is trouwens zonder katrollen en die vind ik ook niet nodig, als je alleen met touwtjes longeert heb je ook geen katrollen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:09

Misschien een heeeele moeilijke vraag.. maar heeft je vader nog een beschrijving van hoe hij het gedaan heeft? En wat voor elastiek heb je gebruikt voor bij de kont? Ik had namelijk ook het idee dat ze van elastiek alleen maar meer kunnen hangen...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:55

geloof dat we de beschrijving van de site van pinkygirl hadden gebruikt. qua elastiek waren we origineel we hadden een of ander ding met haken waarmee je op je bagagedrager van je fiets dingen achterop vast kan maken. daar hebben we de haken vanaf gehaald en 2 deeltjes elastiek daarvan aan elkaar gemaakt. daar omheen iets gemaakt maar weet niet hoe dat heet, had iig geen bontje. wat we als elastiek bij de pessoa van de bokker hadden weet ik niet meer. geloof dat we bij een bouw markt touw met elastiek erin hadden gekocht.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 15:13

OOoh.. van zo'n spin bedoel je? oke! en hoe heb je dat aan elkaar gemaakt? Branden? Lijkt me niet heel stevig toch? En hoe hebben jullie uiteindelijk weer het touw aan het elastiek vastgemaakt?

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:38

in HK is er het doe het zelf topic Daar zijn ook mensen met een eigengemaakte pessoa

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 16:11

MissPromiss schreef:
OOoh.. van zo'n spin bedoel je? oke! en hoe heb je dat aan elkaar gemaakt? Branden? Lijkt me niet heel stevig toch? En hoe hebben jullie uiteindelijk weer het touw aan het elastiek vastgemaakt?

idd zo'n spin ja. aan elkaar vast gemaakt door een soort ijzerdraadje heel stevig er omheen te doen. ik raad je aan om gewoon naar de bouwmarkt te gaan voor touw met elastiek erin, je heb toch ook touw nodig om de pessoa te maken en dan kan je dat daar meteen halen hoe we touw en elastiek aan elkaar hebben gemaakt weet ik niet, zou ik even na moeten kijken. we hebben hem al heel lang niet gebruikt omdat mijn vader hem een keer vermaakt had en nu klopt ie niet meer, hij moet hem nog steeds goed maken

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:20

Heb er van de week een gekocht Marije...die moet je maar eens uitvoerig gaan bestuderen :D

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:41

heb je er geen foto van?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:06

Ik heb er 1 zelf gemaakt . Ideale dingen voor bij het longeren zijn het!
Ik heb achter de kont geen elastiek zitten maar tzelfde touw wat ik voor de rest heb gebruikt. Achter de kont vorm je een grote lus, die leg je dubbel en aan de weerszijden knoop je de touwtjes vast die door de longeersingel en naar het bit gaan.
Ipv katrolletjes heb ik gewone haakjes eraan zitten, het schuift allemaal heel soepel.
Ik geloof dat mijn beschrijving van de site van Pinkygirl kwam, heb ook nog een andere ergens opgeslagen op mijn PC, wil wel doormailen?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 13:05

ik heb er ook ooit eentje zelfgamaakt aan de hand van die van een vriendin van me. Alle spullen heb ik in de zeilwinkel gehaald. Als het goed is staat er nog een plaatje van in mijn profiel.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 19:12

@ Bella: okee dan kom ik even bestuderen
@ Naomi21: ik heb hem zelf ook van die site! zit er nu nog wat lastig tegenaan te kijken, maar met touw in de hand en paard voor je neus zal het wel makkelijker gaan. Ik zit alleen nog wat met de knopen in mijn maag.. dat moet toch gaan irriteren lijkt me...

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:10

MissPromiss schreef:
Ik zit alleen nog wat met de knopen in mijn maag.. dat moet toch gaan irriteren lijkt me...

Waar denk je dan dat die knopen gaan irriteren?
Van het touw achter de billen vallen de knopen naast de billen, dus die drukken niet recht in je paard (kun je bontje omheen doen ook).
Ik heb ook nooit gemerkt dat mijn paard last had van de knopen. In het begin was wel mijn touw nog wat stug en glad, dan schoten ze los. Na een aantal keer gebruiken was dat weg (en t mooie witte kleurtje ook ).