Wat heb je nodig als je enkel een buitenpiste hebt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Wat heb je nodig als je enkel een buitenpiste hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 08:33

Over een maand ga ik naar een stal waar ik enkel een buitenpiste heb. Wel is er een solarium en een douche.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee (was verwend met 2 binnenpistes) dus ik heb er geen benul van wat ik nog allemaal nodig heb zowel voor mijn paard als voor mij.

Denk dus eens na wat jij allemaal veel gebruikt en echt nuttig vind en laat mij iets weten.

__Marloes__

Re: Wat heb je nodig als je enkel een buitenpiste hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:00

Je hebt denk ik niet veel anders nodig, zeker niet wanneer je een solarium hebt. Misschien rijkleding die meer wind- en waterdicht is. Eventueel iets van een waterdichte uitrijdeken ofzo, maar echt nodig is dat niet eens.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:03

Met solarium en douche kom je al een heel eind .

Ik weet niet of je van plan bent je paard te scheren, maar dan kan een gewone uitrijdeken ook wel handig zijn.
Verder kan het ook geen kwaad om te investeren in een goede regenjas (en daar al voordat het regent af en toe mee te rijden om te kijken of knollie er niet te erg op reageert).

Ik rij meestal buiten (maar kan eventueel wel naar binnen vluchten als het me te akelig wordt). Ik gebruik eigenlijk nooit een uitrijdeken (paard is niet geschoren) en heb een goede regenjas.
Verder heb ik een hele doos met handdoekjes in mn kast staan . Zowel voor paard als ruiter achteraf erg fijn (en natuurlijk een zweetdekentje). Na een goede regenbui haal ik ook altijd een doekje vet over mn tuig.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:46

Een goede regenjas en een dosis wilskracht

Ik heb thuis ook alleen een buiten-rijbak en als het echt noodweer is, is dat wel balen, maar er zijn hier wel indoor-rijhallen waar je dan kunt rijden tegen een redelijke vergoeding.
Als de bak niet te zwaar of glad is als hij erg nat is, dan kun je gewoon rijden, weer of geen weer. Er is nog nooit iemand gesmolten van een beetje regen

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:53

Inderdaad handoeken!!haha En een petje is ookw el handig met regen! Maar moet eerlijk zeggen je "leert" vanzelf om tussen de buien door te rijden....oja en pikeur rijbroeken zijn ook heel fijn(die dikke stof) voel je gewoon niet dat het nat is

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:57

Neopreen chaps! Ideaal bij slecht weer!

Afbeelding

Maar idd, wat al gezegd is: weerbestendige kleding, een uitrijdeken en handdoeken - dan kom je al een heel eind.

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:09

Off topic: Waar koop je die neopreen chaps?? En hebben ze ook andere kleuren

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:18

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:17

Ik heb speciale regenchaps van Pikeur. Echt ideaal!! Ze zijn (natuurlijk) ook winddicht, dus als het koud is zijn ze ook ideaal. Ik zou echt niet meer zonder willen (en op de manege zijn ze allemaal jaloers op me als het regent ).

Even van de pikeur-site geplukt:
Afbeelding

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:18

Oja en je kan ze op je paard aan en uit doen, dus ook erg handig met wedstrijden...