pony in 2 paards trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

millie

pony in 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 08:33

Ik wil een trailer gaan kopen omdat we binnenkort naast een B pony ook een Ijslander krijgen.
De pony wordt nu in een geleende, kleine ijslandser eenpaard trialer vervoerd en daar past ze netjes in.
Omdat de B pony volgende jaar vervangen zal worden door een grotere (D of E) denk ik dat het toch beter zal zijn om een 2 paards trailer te kopen.

Weet iemand hoe het met de afstanden en hoogtes van de stangen zit. Staat zo'n kleine pony dan niet te ruim?

Veder leek een zadelkamer mij ook wel wat. Scheelt toch 2 zadels in de auto. Maar zit dat dan niet in de weg voor het hoofd van een pony?

Manon

Re: pony in 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:35

Kan gewoon hoor. Wij kunnen de stangen een stuk naar beneden laten zakken voor pony's, maar dat heeft niet iedere trailer. Maar voor een B-pony zitten dan nog wel erg hoog denk ik
De shetjes hebben wij altijd los staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:55

Ik heb mijn twee shetjes meerdere keren vervoert in een grote 2 paards trailer gaat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:58

ik heb ook een grote 2 paards, ik zet mijn shet altijd voor in de punt zeg maar, daar kan ze vast staan, geen probleem, je kan ook een baal hooi achter dr kont zetten als je t veiliger vind;-)

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:59

lijkt mij als je het voorlegt an de dealer dat je wel een trailer *opmaat* kunt krijgen

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:36

Ik hen welsh A ponies. Schofthoogte +/- 1.20. Die vervoer ik gewoon in een 2-paards trailer. Stangen op normale hoogte. Geen enkel probleem. Als er een A-veulentje mee moet, pak ik de neus (van de trailer natuurlijk ) vol stro. Dan kruipen ze er niet onderdoor. Dat is met een B-pony niet nodig. 't is met die A-tjes al niet nodig.

Mijn advies: 2-paards zonder aanpassingen.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 16:35

Bedankt allemaal, het is 2 paard, met verstelbare stangen en zonder zadelkamer geworden.
Nu eerst nog even mijn E achter B erbij halen.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 10:28

Ah, mooi dat je eruit gekomen bent. Succes met het halen van je E achter B.