Ander brok als paard ouder wordt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amarinsjuh

Ander brok als paard ouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 20:47

Ik had een vraagje als paarden ouder worden en ze krijgen nu basisbrok moet je dan overgaan op ander brok?(het gaat om een paard van 17). Hij krijgt 2 x daags brok

Jasmijn76

Re: Ander brok als paard ouder wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:03

..zelf heb ik eentje staan van 21 jaar en hij krijgt gewoon nog dezelfde brok..als die met pensioen zou gaan ga ik wel nadenken over een andere brok maar nu is die gewoon nog aan het werk dus zie ik geen reden, hij doet het er goed op!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:38

Onze pony is ook 21 jaar en wordt gewoon nog met basisbrok gevoerd, wel wat met water erbij want hij heeft een slokdarmverstopping gehad en met voorgeweekte brok (en muesli) gaat het prima!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:01

Stephany schreef:
Onze pony is ook 21 jaar en wordt gewoon nog met basisbrok gevoerd, wel wat met water erbij want hij heeft een slokdarmverstopping gehad en met voorgeweekte brok (en muesli) gaat het prima!

dat heeft ie ouwe van ons dit jaar 2 keer gehad!!...na het te gulzig eten van zn hooi...verschrikkelijk,schrok me dood..de eerste keer moest er een DA bijkomen en de tweede keer konden we het gelukkig zelf oplossen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:06

oei heeft mijn paard ook eens gehad, slokdarmverstopping, wat eng, ze stikte zowat!!
maar zolang je paard de basis-brok goed eet zou ik niets anders voeren, er zit ook niet teveel eiwit in die hij niet nodig zou hebben, mijn vorige paard is 33 jaar geworden op de basis-brok!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:46

paard bij me op stal van 30 krijgt gewoon de basis sportbrok van Havens, en ze doet het daar prima op!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:57

Ze bedoeld denk ik meer brok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 20:24

Galant kan gewoon op dit brok blijven staan hij krijgt trouwens ook musly ( gooi ik er doorheen )

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-05 21:28

HAHA ik vroeg het me gewoon af

whissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:09

Weet je wat super is voor oudjes? Cavalor Seniorix !!!Dat is een meusli speciaal voor de oudjes onder ons!! Het probereb waard, als je overweegt over te stappen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 09:04

Memuska krijgt nog gewoon dezelfde brokjes. In de winter krijgt ze wel wat extra muesli en slobber maar verder blijft alles hetzelfde. Ze wordt ondanks haar pensioen ook nog altijd gereden, al is het dan buiten en niet meer in de bak. Mss als ze niet of veel minder gereden wordt dat ik overstap op seniorenbrok.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:51

Oudejes kunnen wel een minder gebit hebben waardoor brokjes kauwen niet zo goed meer gaat, dan is slobber een aanrader.

Verder is ern Cavalor Seniorix en EquiFyt Senior. Deze zijn geschikt voor oudere paarden maar dan met lichte of geen arbeid.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 23:56

Een paard van 17 is toch niet oud? Bij een oud paard denk ik aan een kromme rug, grijze kop en hele lange tanden.

mijn oude merrie van 17 werd laatst nog 4 geschat