Leren laarzen inlopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Leren laarzen inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 18:57

Hey, ik heb vandaag mijn leren laarzen gekregen. (CAVALLO WINNER) Maar het deed ontzettend zeer met rijden Ik weet wel dat je ze moet inlopen maar ik dacht natuurlijk naaaa dan ga ik er wel mee rijden, gaat het misschien sneller. Nou bijna blaar aan de zijkant van me voet en 1 aan de zijkant van me kleine teen (die is groot en doet zeer) maar dat komt niet alleen door die laarzen hoor want ik had al blaren, maar niet zo erg.

Mijn vraag was dus, hoelang duurt het met in lopen? en hebben jullie misschien een goede inloop techniek?

alvast bedankt,

laboum

Re: Leren laarzen inlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:02

Ik heb ook flinke pijn gehad met nieuwe leren laarzen, Petries. Ik heb er heel veel mee gelopen en ook trappen gelopen. Je moet dan ook je benen optillen en ongemerkt doe je ook je hakken naar beneden, hetzelfde geldt om ermee te fietsen. Is in het begin ook pijnlijk, maar je moet er even doorheen en als ze dan eenmaal ingelopen zijn kun je er heerlijk mee rijden. Suc6!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:03

ik draag ze alleen met rijden. heb ze nu 2 keer aan gehad en auuu!! ik doe m'n beugels een gaatje langer, dan zit ie al iets mihnder in je knieholte. hij is al wel iets ingezakt.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:29

bedankt!

jaaa dat deed ik ook maar ik had nog last van die bijna blaar aan de zijkant van mijn voet dus ik wil eigelijk niet mee rijden nog want dan zit ik alleen me paardje in de weg en dat wil ik ook niet eigelijk.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:31

Ik zal er niet teveel mee gaan lopen, fietsen en traplopen. Dit zijn niet de bewegingen die je met het paardrijden ook maakt. Gewoon met je laarzen gaan rijden. Even doorbijten, wie mooi zil zijn moet pijnlijden

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:51

Ik ben het gedeeltelijk met Meryl eens ik zou er alleen wel mee gaan rijden. Een stel dikkere sokken aan en je blaren afplakken. En door rijden maar het is even doorbijten ik rij geen wedstrijden meer dus draag chaps (zitten heerlijk ) Maar mijn vriendin wel en die bijt eventjes door en dan zijn ze naar jou voet en zitten ze heerlijk!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:59

ja goed plan dat ga ik ook cker doen!! en als ik last krijg dan ga ik dat ook beplakken

josje word er niet minder op.

bedankt voor de reactie's!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:07

maar hoelang duurt dat inlopen nou ongeveer????
ben wel benieuwd, want zit zelf ook in dubio of ik laarzen of leren chaps koop

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:26

Als je veel last hebt van je blaren kun je ze het beste doorprikken en dakpansgewijs afplakken met leukoplast of iets dergelijks. Dan voel je ze als het goed is (haast) niet meer. (geleerd tijdens 4-daagse )

Succes!

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:30

Ik heb ze ook nog maar een paar weken. Eerste paar keer was op en afstijgen echt een drama, maar het gaat al beter... ze zijn al mooi rond mijn enkel gevormd en ik heb noooooooooooit meer last van zweetpootjes. Ik wil noooooooooooooooit geen andere laarzen meer dan leren laarzen!!!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:33

Ik heb 3 week ongeveer gedaan over het inlopen. Al zou ik het toen willen ik kwam niet eens op mijn paard! Ik heb ze eerst thuis veel aangehad traplopen en later ben ik gaan fietsen daarvan zijn ze erg gezakt..
suc-6

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:43

Trappen lopen.

Ik weet niet meer hoe lang ik er over deed, maar komt ook omdat ik er niet echt alst van had. Mijne zijn namelijk niet zo extreem hoog.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:17

wat doet er nou precies zo'n zeer aan dan?? behalve de enkel??

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:21

alles doet zeer in het begin.
En met inlopen duurd het heel lang voordat ze goed zitten.
Je moet er gewoon mee rijden en doorbijten.
ik weet het leuk is anders.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:28

helpt t ook om vooraf al je voet af te plakken met leukoplast?
hihi ik krijg namelijk echt heel snel blaren.. en dat wil ik eigenlijk verkomen, maar jullie tips zijn dus gewoon mee gaan rijden ipv inlopen?

obi_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:33

Ben ik het niet mee eens.
Mijn instructrice en een aantal andere mensen die ook leren laarzen hebben . Adviseren juist om ze gewoon thuis eerst een aantal keren aan te doen. Het leer moet eerst iets soepeler worden voordat je er lekker mee kunt rijden. In het begin kun je ook nauwelijks je benen buigen, dus rijden en opstijgen wordt dan zowiezo al lastig. Dus bij ons adviseren ze gewoon om ze thuis elke dag ff tien minuten of wat langer aan te doen. Succes. En als je het echt zeker wil weten...vraag het dan even aan de zaak waar je de laarzen hebt gekocht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:38

Ik heb ook leren rijlaarzen,nog niet zo lang,

Heb ze een tijdje in huis aangehad,leer gaat naar je voeten staan,paar keer trap lopen,
toen op het paard en rijden,de eerste keer kon ik bijna niks,de laarzen waren ngo zo stijf !!

pas nu gaan ze een beetje lekker zitten,maar ik heb dan ook vrij hoge !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:01

obi_san schreef:
Ben ik het niet mee eens.
Mijn instructrice en een aantal andere mensen die ook leren laarzen hebben . Adviseren juist om ze gewoon thuis eerst een aantal keren aan te doen. Het leer moet eerst iets soepeler worden voordat je er lekker mee kunt rijden. In het begin kun je ook nauwelijks je benen buigen, dus rijden en opstijgen wordt dan zowiezo al lastig. Dus bij ons adviseren ze gewoon om ze thuis elke dag ff tien minuten of wat langer aan te doen. Succes. En als je het echt zeker wil weten...vraag het dan even aan de zaak waar je de laarzen hebt gekocht.

Nou ik kan je vertellen dat ik in totaal wel meer als 20 kilometer heb gelopen op die dingen, maar inzakken.. nee hoor.
Toen ben ik er maar mee gaan rijden en dat ging veel sneller.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 16:50

bedankt allemaal, ik heb er vandaag weer mee gereden en het was al minder, ik liep al normaal (niet meer als een kind die net schoenen voor het eerst aan heb) maar op stijgen en af stijgen en drijven doet nog erug zeer en later de trap op ook. maar ik heb geen last meer van die blaren (pleister erop gedaan )

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:25

Heb een klein jaartje geleden weer nieuwe leren rijlaarzen gekocht.
Petrie model van ANKY.
Extra hoog op laten meten....auw auw, wat heb ik zere knieholtes gehad, en mn hielen!!!!
Veel afgezien, kon ook niet opstijgen omdat ze zo hoog waren.
Nu zijn ze ingezakt, en de hoogte is nu perfect!
Ik vind afgezakte laarzen zo lelijk!!!

Maar ja, het is even doorbijten, maar daarna wil je nooit iets anders meer!!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:29

ooh jee, dus dit staat me te wachten...
ik heb leren petrie's laten aanmeten en die komen over 4 weken
heb hiervoor altijd rubberen laarzen gehad
dus dat word nog wat hahahaha

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:09

Hakverhogers kopen dat scheelt enorm.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 19:12

bedankt allemaal. oeeeee die ANKY'S zooo jij zal een pijn gehad hebben!

succes tessie1985

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:26

hehe, heb zelf een zeer effectieve methode toegepast: Ben keer flink door de blubber gegaan ermee....en toen was het kwestie van korte tijd en ze zaten als gegoten! (maarja met deze methode moet je wel durven!!!)

Iets schonere optie is misschien laarzen aantrekken en vervolgens tijdje met de douchekop wat nat sproeien en vervolgens er aantal minuten mee gaan lopen! (denk er om: Geen warm water, want dan krimpen ze!!)

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:32

oei dat blubber, water verhaal zou ik niet durven!! haha, petrie had die van mij door een buig apparaat gehaald, dus waren ze bij de enkel al niet zo stijf meer, ik voelde een tijd mn paard niet met rijden! zo stug, nooit echt pijn of blaren gehad! heb ze nu 2 jaar en ik wil niet meer zonder

die pijn in je knieholte? heb je geen hakjes gehad die je in je laars doet om je hak wat te verhogen!