hoefschoenen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer_joey

hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 16:22

zijn er hier mensen die met hoefschoenen rijden
en hoebevallen die? En van welk merk zijn die?
En vedere info over de hoefschoen is allemaal welkom
want ik wil daar graag informatie over hebben want ik wil zelf ook met hoefschoenen gaan rijden
alvast bedankt

Divine

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:10

Hoi,

Voor mijn rijpaard heb ik hoefschoenen van Smit uit Rijssen. Die zijn op maat gemaakt, en volgens mij ook de enige die op maat gemaakt worden. De overige merken koop je in een bepaalde maat en kun je passend maken door middel van luchtkussens of riempjes.
Mij bevallen de schoenen van Smit super. Mijn paard loopt als nooit te voren. Ik heb net een nieuw paar en dit laatste model zit super. Ze gaan niet uit en hebben een heel goed profiel.
Mijn paard komt niet meer op ijzers. Verder doe ik alles met de schoenen, dressuur, springen, buiten rijden en crossen (niet op wedstrijden, daar zijn ze volgens mij nog niet toegestaan).

Als je meer info wilt: er zijn hier al heel veel topics over geweest, even zoeken met de zoekmachine.

Groeten!

Ps.: www.smit-rijssen.nl

Siggy

Re: hoefschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:16

Ik heb voor Guinness de Old Macs, alleen voor haar voorhoeven. Deze bevallen erg goed, uitgaan kunnen ze niet, ze zijn makkelijk aan en uit te trekken, zijn goed op maat afgestemd. Ik heb er wel een metalen plaatje onder/voor op laten zetten, omdat Guinness de voorhoeven en dus ook de schoenen heel snel afslijt op de "neus", daardoor zijn de schoenen wel wat zwaar geworden, de volgende keer zal ik waarschijnlijk kunststof ijzers onder de schoenen zetten.

Hiervoor heb ik Dallmers gehad, bevielen ook erg goed, behalve dat ze ze wel af en toe verloor, dus moest wel altijd goed opletten.

Ik rijd alleen recreatief, dus altijd buitenritten door de velden en in de bossen.