Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hij heeft de boom verbreed en de kussens opnieuw gevuld. Het is echt heel erg netjes gedaan, je ziet er iets van. Ik had het met een week of twee weer terug.
Sydney2005 schreef:Ik wil graag weten wat beter is, hard of zacht opvullen.... En wat de verschillende ervaringen met deze 2 zadelmakers zijn.

unamie schreef:een zadel moet niet keihard gevuld worden (is zeer onprettig voor je paard)
maar te zacht opgevuld zadel is ook onprettig omdat het kunstof/ijzeren binnenwerk van het zadel er doorheen komt
dus niet te hard en niet te zacht
opvullen is gewoon heel moeilijk en daar moet je heel veel ervaring voor hebben
tom v/d brink is een leerling van vanTriest geweest
hij zal best een zadel goed kunnen aanmeten
maar als ik moet kiezen heb ik liever de Meester dan de leerling![]()
voor mij staat van Triest op eenzame hoogte
ik zal niet zo snel meer naar een andere zadelmaker gaan
naiade schreef:Ik ga na lezen van dit topic ook eens een afspraak maken met Tom v/d Brink, ook omdat ik nu dus weet dat hij degene is die bij een kennis op stal alle zadels passend heeft gemaakt en hij kan wonderen verichten (zelf gezien aan de lastige merrie van mijn vriendin).
Iemand enig idee wat zo iets kost?
CarolineP schreef:Ik ga naar Hollandsche Veld met mijn zadel en hij zegt dat het zadel niet te hard opgevuld mag zijn omdat de zadelkussens ook als "schokbreker"werken. Het komt op mij wel logisch over.
happyjoyce schreef:CarolineP schreef:Ik ga naar Hollandsche Veld met mijn zadel en hij zegt dat het zadel niet te hard opgevuld mag zijn omdat de zadelkussens ook als "schokbreker"werken. Het komt op mij wel logisch over.
Ik hoop niet dat dit bij de vlietstede is?
Deze zadelmaker heeft dus mijn pony zijn hele rug verknald door het zadel veel te smal aan te meten en zo zijn al zijn rugspieren weggedrukt.