strandtocht in de buurt van scheveningen/kijkduin??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Casper1985

strandtocht in de buurt van scheveningen/kijkduin??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:02

Hallo,

graag zou ik met een vriend een strandrit gaan maken te paard. Het liefst in de buurt van Scheveningen/Kijkduin etc aangezien dat het dichtst bij mij in de buurt ligt.
Wij zijn allebei volwassen en ervaren ruiters en ik vroeg me af of jullie een plek daar in de buurt weten waar je paarden kunt huren voor een strandritje.
Het is niet de bedoeling om met de hele manege een tocht te maken en begeleiding tijdens de rit is ook niet de bedoeling.
Natuurlijk willen we wel even 'demonstreren' dat we ervaren ruiters zijn, mocht dit 1 van de voorwaarden zijn..

weten jullie iets?
alvast bedankt voor de reacties!

Pipi

Re: strandtocht in de buurt van scheveningen/kijkduin??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:33

De maneges die hier in de buurt zijn en waarmee je strandritten kan maken,geven voor zover ik weet,geen paarden mee zonder begeleiding.
Dus dat zal lastig worden ben ik bang.
Mocht je uiteindelijk toch kiezen voor dan maar met een groep mee,moet je het maar even laten weten,dan heb ik we wat adressen.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:59

Ik zou ook zo snel niks weten waar je "zomaar" paarden meekrijgt. Je kunt waarschijnlijk wel ene privebuitenrit maken, dus alleen jullie en een gids, maar dan zul je een dikke portomonnee moeten hebben...

Bovendien mag je hier in de buurt minstens tot eind oktober niet voor 19.00 het strand op, dus misschien kun je beter in Zeeland of Noord-holland kijken?

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:46

In deze buurt weet ik ook niets.
Van de zomer was ik bij Manege Grol in Renesse, daar kon het wel, mits aan geroutineerde ruiters.
Schitterend breed strand ook daar.

Overigens is het strand tussen Scheveningen en Katwijk sinds 15 september ook overdag weer open voor paarden. Ben er al weer een aantal malen geweest.

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:51

miepmiep schreef:
Bovendien mag je hier in de buurt minstens tot eind oktober niet voor 19.00 het strand op

15 september was het toch ??

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:09

ja het is 15 september

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:05

ik was laatst op kijkduin en daar stond 1 okt. In Scheveningen kan je paarden huren. die staan bij eindhalte bus 14. Heb ik ook een keer gedaan, maar er gaat wel begeleiding mee maar als ze zien dat je redelijk kan rijden laten ze je gewoon lekker je gang gaan op het strand.