IJslander zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Senja

IJslander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 20:17

Hoi allemaal, wij hebben op stal dit zadel liggen:

Afbeelding

Het is een IJslander zadel en we willen het graag verkopen. Geen van ons heeft helaas verstand van deze paarden en/of deze zadels, dus bij deze de vraag: Waar moeten we naar kijken als we dit zadel willen verkopen? Wat is belangrijk, zijn er types en maten en waar kunnen we dat zien? We hebben geen idee of dit hetzelfde is als bij een gewoon zadel en wat er nog meer belangrijk is bij zo'n soort zadel. Nog even een dingetje: wat is een richtprijs voor dit soort zadels??

Alvast heel erg bedankt!!

Esther

Nado

Re: IJslander zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:26

Esther, ik zal deze thread even aanhalen in het IJslandertopic, dan zal je beter antwoord krijgen op je vraag.

Het merk en type staan vaak op het bovenste of onderste zweetblad in het leer gedrukt. Zoals ik bij jou op de foto een beetje kan zien. Zodra je het merk en type weet, dan kan er ook een betere mening over de prijs worden gegeven.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:50

geen idee, maar lijkt me een zwaar zadel, of heb ik het mis.
ziet er vrij groot uit plus lange stege dus voor een wat grotere ijslander.
leer ziet er nog wel vrij goed uit.

ik zou iets van 500,- euro vragen kan je altijd kijken wat de gek er voor geeft zeg maar.

zoiets??

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:59

Ik heb 2 ijsco zadels gekocht.
1 merk voor 225 euro, zag er nog heel goed uit
en 1 merkloze, mindere staat voor 75 euro.

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:06

Het is inderdaad handig om te weten wat voor zadel het is, dus merk/ type naam. Het lijkt zelfs wel of er op de buitenkant van het zweetblad iets gedrukt staat (logo van de firma??, misschien daar even een apart shot van maken......), soms kun je ook nog op de onderkant van het buitenste zweetblad, helemaal bovenin een datum gedrukt zien staan, dan weet je wanneer het zadel is gefabriceerd.
Ik kan het zo niet echt goed bekijken, maar qua grootte lijkt het zadel me wel mee te vallen, er zitten inderdaad wel stegen aan, dan kun je paarden met een korte rug al bijna wel uitsluiten qua goed passen.
IJslanderzadels zijn te koop (nieuw+kaal) van +/- € 500,- - € 3.000,-, dus als je meer weet dan kunnen we gaan kijken/zoeken voor je.